Kormányablak: a papír utazzon, ne az ügyfél

Kormányablak: a papír utazzon, ne az ügyfél
Cigánd, Sátoraljaújhely – Cigándon és Sátoraljaújhelyen is kormányablakot avattak.

A cigándi kormányablakban csütörtökön reggel hatalmas volt a zsúfoltság. Nem azért, mert mindenkinek akkor jutott eszébe, hogy ügyintézni kellene, hanem azért, mert akkor avatták a járási hivatal épületében helyet találó új kormányablakot.

4 állomás

Stumpf Attila, a Cigándi Járási Hivatal vezetője elmondta, az új kormányablak 1 város, 1 nagyközség és 13 község összesen 17 ezer lakosát fogja a jövőben szolgálni. A fejlesztés során a 241 négyzetméter alapterületű főépületének közel 85 százalékát alakították át.

Ennek köszönhetően a kormányablak 4 ügyintézői munkaállomással és 1 speciális fotófülkével, teljesen akadálymentesített környezetben várja az ügyfeleket.

Mind az ügyféltér kialakítása, mind az ügyintézés személyi és tárgyi feltételei adottak ahhoz, hogy a mai kor igényeihez méltó környezetben intézhessék az állampolgárok az ügyeiket.

Demeter Ervin, B.-A.-Z. megye kormánymegbízottja emlékeztetett a bodrogköziek „szabadságharcára”.

– A járások megalakulásakor eredetileg a Bodrogköznek nem volt önálló járása – mondta Demeter Ervin. – A helyiek ebbe nem mentek bele, és addig küzdöttek, amíg a Cigándi járás is megalakult. Az azóta eltelt idő bizonyította, jó döntés volt, hiszen a helyiek mostanra bebizonyították, érdemesek arra, hogy náluk is tovább fejlődjön a közigazgatás színvonala.

Az a célunk, hogy inkább a papír utazzon, mint az ügyfél.

21. századi tudás

– 23 ezer állampolgár intézheti mostantól ügyeit a sátor­aljaújhelyi kormányablakban – mondta köszöntőjében Tóth­né dr. Galambos Andrea, a Sátoraljaújhelyi Járási Hivatal vezetője csütörtökön délelőtt, amikor a Sátoraljaújhelyi Városháza épületében átadták az új intézményt. – 130 négyzetméteren 8 munkaállomás várja a térség állampolgárait, akik nyugodtan magukkal hozhatják gyermekeiket is, akiknek külön játszósarkot alakítottunk ki.

Mostantól arra is lesz lehetőség, hogy az ügyfelek előzetesen időpontot foglaljanak, hogy ne kelljen feleslegesen várakozniuk.

– Amikor a megyében először Miskolcon megalakult a kormányhivatal, akkor ott csupán 34 ügykört lehetett intézni – mondta Demeter Ervin. – Ma a kormányablakok több mint 400 ügykör ellátására képesek, jövőre pedig az a cél, hogy elérjük az 1000 ügykör ellátására alkalmas kormányablakokat.

Ez az épület is rendelkezik a 21. század informatikai tudásával és az itt dolgozók is felkészültek a munkára, hiszen valamennyien sikeresen végezték el az ehhez szükséges féléves képzést. Azt vallom, a mi dolgunk nem az, hogy betartassuk az állampolgárokkal a jogszabályokat, hanem az, hogy a polgárok ügyeit intézzük el a lehető leghamarabb a jogszabályi keretek között.

– ÉM-BG –