Kóka János sajtópereket nyert

Szerdán két perben is Kóka János javára döntött elsőfokú, nem jogerős ítéletével a Fővárosi Bíróság a Magyar Nemzettel szemben. Az egyik cikkben a napilap azzal vádolta az SZDSZ elnökét, hogy egy magánrendezvényen számla nélkül, az áfa levonásával kívánt fizetni. Kóka János ezután bemutatta a rendezvényen kiállított hivatalos számlát, mire a lap egy másik cikkben már a számla valódiságát is kétségbe vonta. A két ügyben – valótlan tényállítások, valótlan híresztelések, illetve hamis látszat keltése miatt – sajtó-helyreigazító közlemény megjelentetésére kötelezték a Magyar Nemzetet.

A számlaügyben a Heti Világgazdaság és a Magyar Hírlap korábban önként tett eleget a helyreigazítási kérelemnek. A Magyar Nemzet ellen azért indult per, mert a kérelmeket önként nem teljesítette – tájékoztatta közleményében az SZDSZ sajtóosztálya a Független Hírügynökséget.