Kínában duplázott a Graboplast

Kína – 20 milliárd forintos árbevétellel és 2 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a 2006. évet a győri székhelyű Graboplast Padlógyártó Zrt. A társaság, mely termelésének 93%-át export piacon értékesíti, és belföldön is piacvezető, dinamikus növekedését annak a ténynek köszönheti, hogy a padlóburkoló termékekre – lakossági-, speciális padló és parketta – helyezte stratégiájának fókuszát.

Mint azt a vállalkozás már nyilvánosságra hozta, az év második felétől megszünteti a tapétagyártást, ezzel is hangsúlyozva a fókusztermékek fontosságát – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség. A Graboplast 2006. évi eredményei közé sorolandó, hogy a társaság a kínai piacon duplázni tudta eladásait, az amerikai kontinensen pedig új értékesítési csatornák kiépítését indíthatta el.

A 2007-es kilátásokat illetően a cég 10%-ot meghaladó további forgalom és eredmény növekedéssel számol, illetve fontolgatja speciális padlógyártó kapacitásának bővítését. A Graboplast versenyképességét tovább növeli a vevőkiszolgálás 10 napra csökkentése.

Jancsó Péter a társaság elnök-vezérigazgatója az alábbiakról számolt be:

Sikeres évet tudhatunk magunk mögött, ami számokban kifejezve 20 milliárd forint forgalmat és 2 milliárd forint üzemi eredményt jelent. A forgalom 20%-kal, az eredmény 80%-kal magasabb az előző évinél.

A Graboplast 3 évvel ezelőtt megfogalmazott stratégiájában döntötte el, hogy a lakásbelső burkoló anyagok világából egy termékkörre, a padlóburkolókra helyezi át fókuszát. Stratégiai terméknek tekintjük ezek alapján a PVC lakossági- és speciális padlókat, illetve a parkettát.

Az értékesítés termékcsoportonként is nagyon fontos üzeneteket tartalmaz, hisz a speciális – járműipari-, intézményi és sport célú padlók növekedése 40%-os az előző évihez, a parkettánál még ennél is jelentősebb 43%. Mivel tavaly kecskeméti parkettagyárunkban megvalósítottunk egy jelentős kapacitásbővítést, ezért a parketta termelés további növelésére megvan a lehetőség.

A speciális padlóknál a termelési erőforrások felső határához értünk, ami egyben azt is jelenti, hogy ebben az évben döntenünk kell arról, hogy győri gyárunkban magunk fejlesztjük kapacitásainkat, vagy akvizíció révén teremtjük meg a növekedés feltételeit.

Sikerességünk másik elemének tartom, hogy a 2005-ben megkezdett költségcsökkentő programunk eredőjeként, képesek voltunk tartani árainkat a piacon, az egyébként növekedő alapanyagárak mellett is. Ezt mindenképpen jól fogadta a piac. Nem tagadom, hogy hozzájárul eredményeinkhez az a tény, hogy nem volt nagy átrendeződés a világ országaiban. Továbbra is igen jelentős mennyiségben szállítunk orosz, ukrán és baltikumi partnereinknek, növekszünk Kínában. E távoli országban tavaly megdupláztuk eladásainkat. Jelentős előrelépést étünk el az amerikai piacon. Úgy gondolom, ezek a térségek a Graboplast számára óriási növekedés lehetőségeit hordozzák magunkban.

Fontosak számunkra az új uniós tagországok: Romániára és Bulgáriára gondolok. Hihetetlen dinamizmussal fejlődnek ezek az országok, és ez jól lemérhető az építőipar robbanásszerű fejlődésén is.

Erősségünknek tartom az innovációs képességünket. Cégünk az árbevétel 1,8%-át költi kutatás-fejlesztésre. 2006-ban kifejlesztettünk egy kopásállóságban felületi keménységben nagyon korszerű padlót, melynek egész gyártástechnológiája is új. Ez az új gyártmány az idén januárban a Hannoveri Domotex kiállításon debütált, az eredmények minden bizonnyal a 2007 év sikereit fogják erősíteni.

Bővítettük fafaj kínálatunkat, mert a hagyományos, magas értékű parketták mellett megkezdtük az egzotikus faparketták termelését is kecskeméti gyárunkban. A hazai gazdasági környezet hatásairól annyit elmondhatunk , hogy az elmúlt év utolsó harmadában kezdődött és máig tartó forint erősödés hátrányos helyzetbe hozta a nettó exportőr vállalkozásokat, így a Gaboplastot is. A versenyképességünk fenntartásához a 260-264 forintos euro árfolyam tekinthető elfogadhatónak.

2007-es évet jó opciókkal, ám magas alapanyagárakkal kezdtük. Mint említettem ebben az évben négy eseményre készülünk. Áprilistól jelentősen lerövidítjük a vevőkiszolgálás időtávját, ami a korábbi hathetes kiszolgálásról a 10 naposra történő átállásban realizálódik. A gyors vevőkiszolgálás versenyképességi elem, amire a Graboplast nagyon komolyan felkészül. Júniusban megszüntetjük a tapétagyártást. A nyár végére Kecskeméten működő parkettagyárunkban egy korszerű energia központot hozunk létre, és megoldást keresünk, illetve döntést hozunk a speciális padlók gyártásának növelésére. Összességében jó évre készülünk, és 10%-os forgalomnövekedéssel számolunk.








hirdet�s