Kivonulhat a Reader’s Digest a kínai piacról

    Sanghaj, 2012. május 30., szerda (MTI) – Kínai sajtóértesülések szerint megszünteti kínai nyelvű kiadását az amerikai Reader’s Digest.

 

Alacsony olvasottsága és gyenge reklámbevételei lehetnek a fő okai annak, hogy négy év után megszűnhet a Reader’s Digest kínai nyelvű, Puzhi címet viselő havi magazinja. Ugyan a hírt még sem az amerikai anyavállalat, sem a kínai leányvállalat nem jelentette be hivatalosan, a China Daily című napilap értesülései szerint az újság munkatársainak elbocsátása már megkezdődött, s egy magát megnevezni nem kívánó alkalmazott is megerősítette az értesülést. A lapot 2008-as debütálásakor is csupán 420 ezres példányszámban vásárolták, azóta ez a szám évről évre csak visszaesett. A legfőbb kritikát a magazin kínai olvasók számára túlságosan amerikai jellege, az angolból kínaira fordított cikkek túlsúlya miatt kapta a lap. Nem sikerült a kínai olvasók igényeihez való alkalmazkodás, de még az Egyesült Államokban tanult vagy máshogy ahhoz kötődő emberek megnyerése sem. Ráadásul a magát “kínai Reader’s Digest”-nek nevező, kéthavonta megjelenő Duzhe című magazin négymilliós átlagosan eladott példányszámával behozhatatlan konkurenciát jelentett a Puzhinak, csakúgy, mint a családi lapok hazai piacán jelen lévő több száz kínai alapítású kiadvány.








hirdetés




hirdet�s