Kiss Pál Tamás: Márciusban autóbemutató

Kiss Pál Tamás: Márciusban autóbemutató
Kiss Pál Tamás: Márciusban autóbemutató
Miskolc – A miskolci pilóta az idén is rallycrossozik, és az Eb-n dobogóra vágyik.

Kiss Pál Tamás autóversenyző, egy Peugeot 208-ast hajtva, a tavalyi teljes évet a rallycrossban töltötte, az országos bajnokság mellett a nemzetközi színtéren, a kontinentális bajnokság futamain állt rajthoz. A 25 éves miskolci pilóta idehaza megszerezte a bajnoki címet, az Európa-bajnokságon pedig összesítésben az ötödik helyen végzett.

A formula autózásnak búcsút intve, 2015-ben még az útkereséssel volt elfoglalva a fiatal versenyző, de a tavalyi év „beleragasztotta” a rally­crossba, fel sem merült benne, hogy 2017-ben esetleg új irányt vegyen az autóversenyzésben.

A dobogóért

– A cél ugyanaz, hogy hasonló évet fussunk, mint 2016-ban, hogy az országos bajnokságban újra az első helyen végezzek, az Európa-bajnoki szereplést illetően pedig az, hogy a dobogóért harcoljak. Merészebb megfogalmazás is van, ami az, hogy a dobogó tetején szeretnék állni, de ez nagyon sok összetevős. Az, hogy erre van-e, lesz-e reális esély, az jelenleg még nem látszik – mondta Kiss Pál Tamás. – Az viszont biztos, hogy nagyon sok áldozatot hoztunk az előrelépés érdekében, de nehéz felmérni, hogy kik alkothatják majd a mezőnyt, hogy ki, milyen technikával szerepel majd. Biztosan lesznek olyanok, akik tavaly a világbajnokságon mentek, és most „csak” az Eb-re neveznek, de a legjobb technikákkal érkeznek, és ugye a technológiai fejlődéssel, fejlesztéssekkel, ezek akár tizedmásodperces előnyöket is jelenthetnek. Mivel a vb és Eb futamok 2016-ban egy helyszínen voltak, így az időmérőkön megtapasztaltam tavaly, hogy az előző évi autómmal szemben a legfrissebb autók több tizeddel is gyorsabbak voltak. A szezon elején volt, amikor az első tízbe is be tudtam kerülni a vb-sek, Eb-sek összesített időeredményei alapján, de az idő előrehaladtával erre már nem nagyon volt esély, a vb-ben menőknek ugyanis még volt lehetőségük arra, hogy tekerjenek az erőforrásokon.

A legmodernebb

A fentiekkel kapcsolatban „dobja” magát az a kérdés, hogy ilyen autóval versenyez majd ebben az évben Kiss Pál Tamás.

– Az autónk motorikusan, elektronikailag megkapja a gyártóktól a 2017-ben elérhető legmodernebb technikát – tudtuk meg a miskolci pilótától. – A váltó, a hajtás marad, ott nem történik fejlesztés, de a gátlók, lengéscsillapítás terén előbbre lépünk. A karosszéria nem változik, itt elvileg nem lesz súlycsökkenés, és emiatt nem lesz olyan könnyű, mint a 2016-ban gyártott autók kasznija, de azért egy picit szedegetünk le a súlyból, a 2014-es autónkból. A szezon elején derül majd ki az, hogy ki mit hoz a mezőnybe technikai téren, és ha az Eb-futamokon a 3–5. helyek között tudunk mozogni a versenyhétvégéken, akkor fel lehetne érni az első háromba. De az biztos, hogy ez nem lesz könnyű, mert mindenki fejleszt. Igaz, mi annyival előrébb vagyunk a tavalyi esztendőnkhöz képest, hogy ezúttal nem a nulláról indulunk. Vannak olyan tapasztalatok, beszerzési útvonalak, amelyek beváltak, nem kell mindenben újra keresgetni az ideális megoldást, mert van, amire 2016-ban már ráleltünk.

Pécsről tér vissza

…És hogy hol tart az autóépítésben Kiss Pál Tamás és csapata?

– Most azt várjuk, hogy érkezzenek vissza az autó egyes részei a világ több tájáról. A karosszéria a tervek szerint hétfőn Pécsről tér vissza Miskolcra, a gátlók Svédországból, a motor Franciaország egyik végéből, az elektronika pedig szintén Franciaországból, annak egy másik szegletéből érkezik – sorolta Kiss Pál Tamás, aki arra a kérdésre, hogy mikor gurulhatja a kész autóval az első métereket, így folytatta: – Jó lenne már ott tartani…. A terv az, hogy a március 11–12-i hétvégén, vagyis az idei első verseny előtt két héttel, ha az időjárás is engedi, akkor Máriapócson vagy valahol máshol, egy órás teszten vegyek részt. Ha lesz csúszás az autó összerakásában, akkor ez egy héttel tolódik, de ez csak tartalékterv. Viszont az autót nem ekkor szeretném először kihozni a garázsból, már március elején szeretném megmutatni, ugyanis új látványtervekkel készülünk megjelenésben. És lesz egy kis örömhír, egy kis bejelenteni való ennek kapcsán, ugyanis a támogatók körében történt egy pozitív változás, és ezzel összefüggésben az autó színében, dizájnjában megújul. A tervek szerint mind az öt Eb-, és hét országos bajnoki futamon szeretnénk jelen lenni, és nem csak azért, hogy az autó külsőjével villantsunk, hanem, hogy jó eredményeket érjünk el.

– Berecz Csaba –


Országos rallycross-bajnokság 2017-es naptár

2017. március 25.: Slovakia ring, Orechová Poton (Szlovákia)

2017. április 15.: Rabócsiring, Máriapócs

2017. június 3.: Rabócsiring, Máriapócs

2017. augusztus 5.: Kakucs ring, Kakucs

2017. augusztus 26.: Greinbach (Ausztria)

2017. október 7.: Rabócsiring, Máriapócs

2017. október 21.: Slovakia ring, Orechová Poton (Szlovákia)

Rallycross Európa-bajnokság 2017-es naptár

2017. március 25.: Slovakia ring, Orechová Poton (Szlovákia)

2017. április 15.: Rabócsiring, Máriapócs

2017. június 3.: Rabócsiring, Máriapócs

2017. augusztus 5.: Kakucs ring, Kakucs

2017. augusztus 26.: Greinbach (Ausztria)

2017. október 7.: Rabócsiring, Máriapócs

2017. október 21.: Slovakia ring, Orechová Poton (Szlovákia)

2017. március 31.: Catalunya (Spanyolország)

2017. június 9.: Hell (Norvégia)

2017. június 30.: Höljes (Svédország)

2017. szeptember 1.: Lohéac (Franciaország)

2017. szeptember 15.: Bikernieki (Lettország)









hirdet�s