Kiss Pál Tamás a valenciai városi ringgel ismerkedett

Akt.:
Kiss Pál Tamás a valenciai városi ringgel ismerkedett
Nagy meleg fogadta ma a Valencia Street Circuit-on a versenyzőket, ahol a F1 VB nyolcadik és a GP3 Series harmadik versenyhétvégéjét rendezik. 

Különleges, nagyon gyors és 5,419 km-es távjával szokatlanul hosszú a pálya, az átlagidõ 2 percet vesz igénybe, ami 20-30 mp-cel több mint a többi helyszínen. Tomi elsõ alkalommal járt itt, délelõtt a 26., délután a 21. helyen zárta a szabadedzéseket.

A reggeli etap leginkább arról szólt, hogy a Tech-1 Racing magyar versenyzõje megtalálja az autóval a legjobb feelinget ezen a pályán, anélkül, hogy bármit is kockáztatna. Az edzés alatt történtek aerodinamikai és futómû-módosítások, minden az elképzeléseknek megfelelõen alakult, hiszen a cél az óvatosság volt. Tomi 2: 01.149-es idõvel a 26. helyen futott be, mindössze 1,441 mp-es hátrányban az elsõ helyezett Dillmann-tól.

Délutánra fokozódott a meleg, a második szabadedzésen már 33 fokban autóztak a pilóták, az aszfalt majdnem 45 fokos volt. Ezek a körülmények fizikálisan és mentálisan is próbára teszik a pilótákat. Tomi autóján délutánra történt néhány módosítás, mert a telemetrikus adatok alapján kicsit lassúnak tûnt. Így visszavettek kicsit a szárnyból, és módosítottak a futómûvön is. Tomi azonnal jobban érezte az autót, bár a pálya néhány pontján az új beállítások miatt kicsit alulkormányzott volt. Ennek ellenére sikerült az idején javítani majdnem 1,2 mp-et (1:59.954), amivel a Right Guard Racing motorsport program versenyzõje a 21. helyen ért célba.

Kiss Pál Tamás: „Nagyon gyors és nehéz pálya ez, ráadásul én elõször versenyzem városi ringen. Nagyon jól tudunk együtt dolgozni a csapattal, lépésrõl-lépésre jobban érzem az autót ezen a pályán. Az idõjárási körülmények is próbára tesznek, nagyon meleg van, de szerencsére jó a fizikális felkészültségem, így kevésbé visel meg a dolog.

A mai napon kipróbáltunk néhány aerodinamikai megoldást, melyek bizonyos szempontból elõnyösnek mutatkoztak, de egy kicsit alulkormányozottá vált az autó. Most majd a pályamérnökömmel mérlegeljük, hogy milyen irányban haladjunk a holnapi idõmérõre. Részemrõl meg kell még éreznem az autó határait ezen a pályán, a holnapi idõmérõn igyekszem 100%-ban alkalmazkodni a ringhez.”

Szombaton12:25-kor kezdõdik a hivatalos idõmérõ edzés, majd 17:20-kor az elsõ futam Valenciában.

Forrás: media@fastermanagement.com








hirdet�s