Kiss Pál Tamás a 16. helyről rajtol Valenciában

Akt.:
Kiss Pál Tamás a 16. helyről rajtol Valenciában
A délelõtti idõmérõ edzéssel, majd a délutáni elsõ futammal folytatódott ma Valenciában a GP3 Series harmadik versenyhétvégéje.

A Tech-1 Racing fiatal magyar pilótája a balesetekkel tarkított ma délutáni versenyen a 16. rajtkockát szerezte meg a vasárnap reggeli futamra.

A reggeli idõmérõ edzés alatt minden tökéletesen indult, Tomi egészen a gumicseréig a 13. pozícióban autózott. 15 perccel a vége elõtt kiállt gumicserére, közben heten megelõzték, így a beállásnál a 20. helyen volt. Amint visszagurult a pályára, rögtön keményen versenyzett, a nyolcadik körben, az elsõ és a második szektorban mindössze 0,4 mp-es hátrányban volt az elsõhöz képest, de a harmadik szektorban egy másik versenyzõ kicsúszása miatt me glengették a sárga zászlót, így sajnos lassítani kellett, nem sikerült tehát javítania. Így a 20. helyen zárt.

Leszorították a pályáról

 A futamra Tomi autómérnöke úgy döntött, hogy kockáztatnak, így teljesen eltávolították a hátsó szárny egy részét, valamint nullára vették az elsõ szárny hajlásszögét, így nem volt leszorító erõ. Mindezt azért, hogy Tomi autója nagyobb sebességgel mehessen a Valencia Street Circuit hosszú egyeneseiben és kanyarjaiban. Sajnos ez a döntés nem vezetett túl jó eredményre, mert a pálya gyors részein Tomi valóban gyorsabb lett, a lassú szakaszokon és fõleg a féktávokon azonban elveszítette az egyenesekben megszerzett idõt. Összességében nehéz verseny volt, sok balesettel. A Right Guard Racing motorsport program versenyzõje a 20. helyrõl rajtolva két körrel a vége elõtt 14. pozícióban volt, de nagyon nehezen tudta maga mögött tartani versenyzõtársait, és sajnos az utolsó körben a Stochingerrel folytatott fej-fej melletti küzdelemben leszorították a pályáról, így két helyet veszítve a 16. helyen ért célba, holnap, a második futamon tehát innen rajtol.

Így látja Kiss Pál Tomi

Kiss Pál Tamás: „Sajnos a rajt nem sikerült a legjobban, és rögtön a második kanyarban egy baleset részese voltam. Szerencsére az autóm nem sérült meg, de sok idõt veszítettem. A mérnököm kockázatos döntése sajnos nem bizonyult jónak, mert az autó a féktávokon gyakorlatilag irányíthatatlanná vált. Így a gyors szakaszokon nyert idõ mind elveszett a féktávokon. A holnapi második futamra visszatérünk a mai idõmérõ edzésen kipróbált beállításokhoz, így remélem, holnap jobban megyek majd. A pálya egyébként meglehetõsen nehéz, és általában sok a baleset, így a gyorsaságon túl nagyon fontos, hogy ésszel vezessek. Holnap megpróbálok minél több helyet elõre lépni, és az elsõ 10-en belül célba érni.”

A magyar közönség a második futamot vasárnap 9:24-kor élõben tekintheti meg az Eurosport csatornán.








hirdet�s