Kettőt szeretnének előre lépni

Kettőt szeretnének előre lépni
Kedden Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós rali abszolút bajnoki bronzérmes páros volt VIP chat vendégünk, akitől Önök kérdezhettek egy órán keresztül.  Spitzmüller Csabát kérdezhették a chat-en! 2005.10.26.

Speer: Sziasztok!
Spici és Miki: Sziasztok, üdvözlünk mindenkit a cseten!

Speer: Ha a 206-ossal mentetek volna most bajnokok lennétek?
Spici és Miki: Speer: Nehéz kérdés, nehéz válaszolni, mivel még nem mentünk vele. Lehetett volna jobb is, de lehetett volna rosszabb is. (???)

vendeg_lac__: és fogtok menni vele?
Spici és Miki: jövő évi tervekben ez is szerepel, mindenképpen WRC-vel szeretnénk menni, fejlesztenünk is kell, ezt tudjuk. Közeljövőben szeretnénk kipróbálni a Peugeot-t.

vendeg_Lakk: Gratulálok az eredményhez.
Spici és Miki: Köszönjük a gratulációt!

Speer: A Mikuláson mentek?
Spici és Miki: mindenképpen szeretnénk indulni, de kérdéses, hogy mivel.

Adminisztrátor: előre feltett kérdés: Mikor kezdett el versenyezni? És milyen autóval? Go-kart, mint Schumiék?
Spici: Nem régen, 1986-ban, Trabant (szlalom)
Miki: 1992-ben, Ladával navigátorként, pilótaként 2001-ben Skoda Favorittal egy versenyen (Szabady Levi volt a navigátorom), amit meg is nyertünk

vendeg_Lakk: Komoly a kapcsolat az olaszokkal? Esetleg jobb autó?
Spici és Miki: baráti, de már inkább családi a kapcsolat, nagyon jól érzik itt magukat. Az autót mindenképpen váltanunk kell, túl régi fejlesztésű ez az autó a bajnokaspiránsok autóival szemben. Bár nagyon szeretjük.

vendeg_Szálka07: miféle Peugeot-t fogtok kipróbálni, mármint mikori fejlesztés?
Spici és Miki: Egy 2000-2001-est mindenképp, pillanatnyilag a Griffone-nak ez van
vendeg_Szálka07: de azt már teszteltétek nem?
Spici és Miki: sajnos még nem mentünk a Peugeot-val, de álló helyzetben már teszteltük 🙂 Üléspróba már volt Genovában… Ui: ha olyan gyors, mint amilyen szép, akkor nem lesz gond

Adminisztrátor: előre feltett kérdés: Milyen típusú volt az első (nem verseny) autója? El merne vele indulni manapság egy Historic ralin?
Spici és Miki: az is Trabant volt, és bármikor

Adminisztrátor: előre feltett kérdés: Miért van Miskolcon ennyi jó rallyversenyző?
Spici és Miki: talán a természeti adottságoknak is köszönhető, nagyon komoly tradíciója van térségünkben ennek a sportágnak

vendeg_SzeretnémHaSzeretnél: Helló, figyelemmel követi a külföldi raliversenyeket? Van kedvenc pilótája?
Spici és Miki: természetesen… Tommi Makkinen, Juha Kankkunen és ne felejtsuk el Marcus Grönholmot sem (Magic Marcus)…
Miki: hozzá kell tennem még Richard Burnst is

vendeg_lac__: a Zemplén-prológon láttatok valamit a nagy füstben?
Spici és Miki: rengeteg szurkolót láttunk csillagszóróval a kezükben, ami nagyon megható volt, és jól esett. A vezetésben viszont abszolút nem zavart a füst

vendeg_vajaszsömle: Lehet, hogy buta kérdés, de vannak korosztálybeli határai ennek a sportnak?
Spici és Miki: ez egy olyan sportág, amelyben nem a kor határozza meg, hogy ki milyen gyors, hanem a tapasztalat, az autó, a csapat, a szerencse és a tehetség és a kitartás. A világbajnokságon is széles az indulók skálája korban, Stig Blonquist közel hatvan éves még aktív, ráadásul eredményes is.

vendeg_lac__: külföldi futam, esetleg VB-futam szerepel a terveitek közt?
Spici és Miki: gondolkodtunk rajta, de annyira erős a magyar bajnokság, hogy minden erőnket leköti az itt való helytállás. Esetleg a 2006-os bajnokság első futama előtt egy teszt jellegű külfoldi verseny, hogy ismét összerázódjon a csapat

Speer: Volt olyan pillanat, amikor abba akartad hagyni a rallyt?
Spici: Nagyon sokszor volt ilyen, egyszer meg is próbáltam, kb. egy évig tartott
Miki: Én általában év vége felé szoktam besokallni, de januárban már újult erővel várom az új bajnokságot – tette hozzá Miki

vendeg_SzeretnémHaSzeretnél: Mi a “civil” foglalkozása?
Spici: építőipari vállalkozó (rombolás)…
Miki: ugyanez, csak a rombolás mellett építés is

Speer: Park balesete menyire döbbentett meg Miki?
Miki: Én tudtam a Mecsek Rally-n az utolsó gyorsasági előtt ezt a szörnyű hírt, Spici kérdezgette, hogy mi a probléma, mert látta fejemen, hogy valami nem gömbölyű. De csak az utolsó gyors után mondtam el neki.
Spici és Miki: rendkívül megrázó volt mindenki számára. Nagyon jó volt, az a nyilatkozat, amit Peugeot kiadott, mindenki tudja, mit vállal, és mit kockáztat. Ez egy veszélyes sport, itt mindenki az életével játszik
tamás28: de hogy eshet meg ilyen komoly biztonsági előírások mellett?
Spici és Miki: sajnos az emberi test pillanatnyilag a leggyengébb pontja egy versenyautónak. (Sajnos Park nem viselte a navigátorok nyakvédőjét, amit azért a többség – közte Miki – mindig használ)

vendeg_PSolberg: Jövőre mivel szaladtok Spici?
vendeg_salWRC: jövőre marad ez az autó vagy váltotok?
Spici és Miki: mindenképp váltanunk kell, ha versenyben szeretnénk maradni, és szeretnénk két helyet előre lépni

vendeg_lac__: télen esetleg egy csehországi havas csapatós verseny?
Spici és Miki: az a lényeg, hogy időben közel legyen az évadkezdő versenyhez, burkolatában is megegyezzen vele (persze fontos, hogy lehessen WRC-vel is indulni)

vendeg_PSolberg: Angyalfi Karcsi megy jövőre itthon?
Spici és Miki: valószínű, de még folynak a tárgyalások. Mitsubishivel A/8-ban, ugyanúgy egy csapatban fogunk versenyezni a Pacotti Motorsport színeiben

Speer: A miskolci, megyei versenyzők közül szerintetek kik tehetségesek?
Spici és Miki: Nehéz lenne neveket kiemelni, azt hiszem, a versenyzőtársaim eredményei magukért beszélnek

vendeg_slider: Mi a véleményetek Corolláról?
Spici és Miki: Egy nagyon szimpatikus, megbízható, gyors, viszonylag könnyen kezelhető autó, ami felett sajnos eljárt az idő, de azért nagyon szeretjük. Felejthetetlen élmény volt vele versenyezni.

vendeg_vega: A Ti autótok jelenleg hol áll technikailag a többi WRC-hez képest?
Spici és Miki: 1998-as fejlesztésű, a hajtásprogramja Windows ’95-ön fut, a forgatónyomatéka 540 Nm, Janié 820 Nm – here is the problem. A legjobb a Peugeot, Ford, Skoda és utána mi jövünk technikailag.
vendeg_vega: Ezért is örülök nektek, ez így nagyon szép teljesítmény!!!!

Speer: mi az,amire leginkább figyelni kell, vagy meg kell tanulni egy WRC-ben?
Spici és Miki: sokkal több mindent be lehet állítani egy WRC-n, mint egy N-es autón (futómű, lengéscsillapító, stabilizátor, hajtásprogram) és ezeknek a beállításához rengeteg versenykilométer szükséges (tapasztalat)

vendeg_vajaszsömle: És hogy állnak Önök szerint ebben a sportban a nők? Egyáltalán vannak említésre érdemesek?
Spici és Miki: a navigátorok nálunk és nemzetközi szinten is bizonyítottak, a pilóták közt is volt már olyan hölgy (Michelle Moulton), aki vb összetett másodikként letette a névjegyét

vendeg_lac__: Spici! nem félsz amikor Miki a verseny előtt elmegy egy quad versenyre?
Spici és Miki: jobban izgulok, mintha én mennék

Speer: Ha nem számítana a pénz, akkor melyik WRC-t választanátok?
Spici és Miki: Citroen Xsara, vagy nagyszárnyas Ford

vendeg_vega: Egy belső kamerás felvételen hallani amint arról beszéltek, hogy elmelegedett a gumi és visszahűtötted! 🙂 Ez rossz gumiválasztás vagy egy gyakori jelenség, amely bármilyen guminál előfordulhat??
Spici és Miki: ez a jelenség nem mindig függ össze a rossz gumiválasztással, minden gyorsasági szakaszon úgy kell autózni, hogy beoszd az autót, és a gumit mindig ideélis hőmérsékleten tartsd. Például, egy 26 km-es gyorsasági szakasz elején túl gyorsan próbálsz menni, sajnos a gumi 15-18 km körül elmelegszik, és többet lassulsz emiatt, mint amit nyertél az elején

vendeg_SzeretnémHaSzeretnél: Mely más sportokat kedvel?
Spici: gyorsasági motor, quad
Miki: quad, tenisz, foci, fallabda, ping-pong

sparcoimi: Lehet nálatok vásárolni csapatruházatot vagy baseball sapit?
Spici és Miki: 2006-ban szeretnénk egy saját webshopot, ahol előállítási költségen bármit lehet rendelni, amit a www.spici.hu-n közzéteszünk.

vendeg_vega: Mi a véleményetek C. McRae-ről?
Spici és Miki: Nagy tanár, az új technikai szabályokat ismerve a 2006-os évtől ismét azok a versenyzők lépnek top-pilótává, akik a klasszikus erőcsúsztatásos vezetéstechnikát alkalmazzák. Nincs aktív differenciálmű, lesz keresnivalója egy jó csapatnál.

Speer: Van kedvenc versenyetek? Olyan, ami mind a kettőtöknek bejön.
Spici és Miki: Szombathely (ott nyertünk először), és a hazai versenyek

vendeg_vega: A Fábia WRC esetleg nem jöhet nálatok szóba? Vagy már az is elavult lenne a hazai mezőnyben a jelenlegi autók között?
Spici és Miki: Nem, sajnos az ára elérhetetlen, ugyanennyiért top-autóval lehet versenyezni bár a pillanatnyi autónktól sokkal jobb.

vendeg_Lakk: Beszéltek olaszul? A nővérem olaszt tanít.
vendeg_Lakk: Forza Spici “il Campione”

Miki: si, va bene…
Spici: az olaszok szerint Miki már perfekt 🙂 tutti bene

vendeg_lajhar: Kb mekkora anyagi háttér kell egy eves aktív versenyzéshez?
Spici és Miki: Erre azért nehéz válaszolni, mert nem tudod előre megmondani, hogy hányszor töröd össze az autódat, mennyit tesztelsz és azt sem, milyen technikával versenyzel milyen kategóriában, milyen csapatnál

vendeg_vega: Lehet hogy már volt, de jövőre ismét a “vörös ágyúgolyóval” mentek?
Spici és Miki: A vörös marad, reméljük az ágyúgolyó még gyorsabb lesz, amit talán a vörös oroszlánnak lehet majd nevezni

Spici és Miki: Köszönjük a kérdéseket, köszönjük az egész éves szurkolást, jövőre is várunk mindenkit a pályák szélén.








hirdet�s