Kétezer javaslat érkezett a metró fúrópajzsainak nevére

Kétezer javaslat érkezett a 4-es metró két fúrópajzsának elnevezésére. Ebből választja ki csütörtökön a zsűri azt a huszat, amire lehet majd szavazni. A zsűriben helyet kapott többek között Korda György és Balázs Klári is. A fúrópajzs beállítása után kedden elindult a folyamatos munka, az északi alagútból szerdáig 3 méter elkészült. Két hét múlva elkezdik a másik alagút fúrását is.

A kedd esti határidőig 2000 javaslat érkezett a 4-es metró két fúrópajzsának elnevezésére – tudta meg a Független Hírügynökség Horváth Évától, a DBR Metró Projektigazgatóság sajtóreferensétől. Ebből fogja kiválasztani csütörtökön a hattagú zsűri azt a húsz nevet, amire bárki szavazhat majd a budapest.hu honlapon. A zsürit Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes, Antall Attila, a BKV vezérigazgatója, Balogh Árpád, a DBR Metró projektigazgatója, illetve Balázs Klári, Korda György és Hajdú Péter alkotja. A nyilvános szavazásra két hét lesz, majd a legtöbb szavazatot kapott nevekre “keresztelik” a fúrópajzsokat. A névválasztással kapcsolatban nincs megkötés, a javaslatok között szerepelhet élő vagy történelmi személyiség, de akár tárgy is.

A 4-es metró északi alagútjában dolgozó fúrópajzs a múlt heti beállítás után kedden az Etele téren elkezdte a folyamatos munkát, szerdáig 3 méter alagút készült el. A tervek szerint a talajviszonyoktól függően átlagosan napi 12 métert tudnak majd haladni. A több mint 6 méter átmérőjű, 113 méter hosszú szerkezet 7,2 kilométer tesz meg a Kelenföldi pályaudvartól a Keletiig, ahová két év múlva érkezik meg. Két hét múlva indul a másik alagút fúrása is. A két fúrópajzs nem egymás mellett halad majd, így minimalizálható a felszíni süllyedések esélye.








hirdetés




hirdet�s