Készítsük el együtt a megyei kátyútérképet!

Akt.:
Kátyúzás a Várközi utcában
Kátyúzás a Várközi utcában
Miskolc – „Kátyú és veszélyes aszfaltdarab a tapolcai elágazásnál.” Egy cím az elmúlt időszakból.

Pedig a miskolci önkormányzat minden évben jelentős összeget fordít a szilárd burkolatú közúthálózatának fenntartására. Tavaly például bruttó 200 millió forintot, erre az útellenőri jelentések, valamint a rendőrségtől, közlekedőktől érkező bejelentések utalnak. 2015. júniusig például 149 helyszínen, több mint 2500 négyzetméternyi útfelület javítása történt meg, ami 2085 kátyú megszüntetését jelentette mintegy 178 köbméter bedolgozott aszfalttal.

Mikor, mennyit?

2015-ben ugyanakkor az egy és két számjegyű utak 50 milliárd forintból, míg a három és négy számjegyű utak további 18 milliárd forintból újulhattak meg. Ráadásul 2010 óta 91 milliárd forint értékben, mintegy 1100 kilométer hosszon végeztek útfelújításokat. 2015 és 2020 között a rendszerváltás óta a legnagyobb összeget, 750 milliárd forintot szán a kormány útfelújításokra. Ennek ellenére nem mindig érezhető a javulás, ezért olyan illetékeseket kerestünk meg a Magyar Közútnál, illetve a Miskolc Holdingnál, akik tudnának arra válaszolni, hogy megyénk útjain milyen technológiát használnak. Mennyi pénz áll rendelkezésre egy évben? Mekkora úthálózatot felügyelnek? Melyek a leginkább rossz utak a megyében és szerintük miért? Voltak-e peres ügyeik a kátyúk kapcsán? (Ha igen, mennyi?) Miért rosszabbak az utak itthon, mint például Ausztriában vagy éppen Lengyelországban? Várjuk válaszaikat!

Mindehhez egy térképet is tervezünk olyan infókkal, hogy leginkább hol rosszak az utak, illetve hol volt tavaly és hol lesz az idén kátyúzás, útfelújítás. Várjuk olvasóink segítségét is, hiszen mindenki tud legalább egy olyan utat, ahol egy nagy kátyú éktelenkedik évről évre. Kérjük, hogy írják meg nekünk a kátyúk helyét (akár fotókkal) és küldjék el az istvan.juhaszlehi@eszak.hu címre.

ÉM-JLI








hirdetés