Kész a 900 milliós tanulmány

A Tiszai pályaudvar és az egyetem közé építtetne villamospályát a városvezetés
A Tiszai pályaudvar és az egyetem közé építtetne villamospályát a városvezetés - © Fotó: ÉM-archívum
Miskolc – Észak-déli villamos, és egy másik, a Tiszai és az egyetem között: a tanulmány már megszületett.

Elkészült a megvalósítási tanulmány Miskolc városi és elővárosi kötöttpályás közlekedési rendszerének fejlesztésére, válaszolta az Észak-Magyarország kérdésére Koczák Szilvia, a miskolci önkormányzat szóvivője.

Még évekkel ezelőtt nyert ugyanis Miskolc 900 millió forintot erre a célra, sokáig semmi hír nem volt róla – utoljára 2011 végén, amikor közbeszerzési eljárás elbírálására várt az ügyben a város –, ezért kérdeztünk rá, hogy lesz-e, s ha igen, mikorra készül el a tanulmány.

Azt dr. Kriza Ákos polgármester már hivatalba lépésének első napjaiban leszögezte, hogy nem elégedett a Zöld Nyíl projekttel – pontosabban azzal, hogy a villamosvonal Felső-Majláth felé való meghosszabbítására kell elkölteni a forrás egy részét – szerette volna átterveztetni a terveket, erre azonban nem volt lehetősége. (Elveszett volna a villamospálya rekonstrukciójára és az új villamosok beszerzésére kapott uniós forrás.)

Meghosszabbíttatták, de…

Így meghosszabbíttatták a villamosvonalat, de a város vezetése továbbra is azt hangoztatta, hogy sokkal inkább a Tiszai pályaudvar és az egyetem közé kellene villamost építeni, ehhez jó alap lehetne az ott húzódó vasúti vágány. Felvetődött az is, hogy érdemes lenne fejleszteni a Gömöri pályaudvar környékét is, és észak-dél irányába sem ártana egy villamosvonal. (Ez már régi álom Miskolcon.) Végül az elképzelések tanulmányban való kidolgozására komoly összeget nyert Miskolc, az említett 900 milliót. Aminek sorsáról évekig nem volt semmi hír.

Mit tartalmaz?

„Az előzetes tanulmányok közgyűlési jóváhagyását követően a tervezők kidolgozták a Tiszai pályaudvar és környékének intermodális közlekedési központtá alakításának feltételrendszerét, és elkészítették a Gömöri pályaudvar térségének, valamint Felső-Majláth kiemelt közlekedési csomóponttá alakításának lehetőségét”, részletezte a szóvivő, hogy mire fókuszál az elkészült megvalósítást tanulmány. Megtudtuk azt is, hogy a tartalmazza autóbusz folyosó kialakítását a város észak-déli tengelyén is, és külön tanulmány foglalkozik egy észak-déli villamos terveivel.

A tervezési tanulmány magában foglalja egy körvillamos pálya fejlesztésének, üzemeltetésének leírását is, amely meglévő vasúti vágány felhasználásával terjesztené ki a kötöttpályás közlekedési lehetőségeket a város dél-nyugati részére.

Arról, hogy mi lesz a tanulmány sorsa, pályázik-e megvalósítására a város, ez alkalommal nem tudtunk meg többet.

ÉM-HM