Kérni kell a lomtalanítást

Változott a lomtalanítás szabálya (illusztráció)
Változott a lomtalanítás szabálya (illusztráció)
Miskolc – A változtatás célja a közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése.


Az évi kétszeri lomtalanítás idején többnyire háborús állapotok uralkodtak a városban. A bútorok, feleslegessé vált kacatok az utcán hevertek, és hiába tilos, a lomisok széttúrták azokat. Az idén azonban változott a lomtalanítás szabálya, a MiReHuKöz Kft. szolgáltatási területén márciustól bevezették a házhoz menő lomtalanítást. De hogyan is történik ez a gyakorlatban?

A lényeg, hogy nem előre meghirdetett napokon végzik a lomtalanítást, hanem a lakosság igénybejelentése alapján előre egyeztetett időpontban, és persze azok vehetik igénybe, akik a közszolgáltatást is fizetik.

A menet pedig a következő: bejelentjük igényünket a szolgáltatócéghez, majd ők visszajeleznek, hogy a lomtalanítás napját mikorra tudják vállalni. Ekkorra a lomhulladékot ki kell helyezni az ingatlan elé, ahonnan a cég munkatársai reggel 6 és délután 2 óra között elszállítják.

Megtudtuk azt is, a társasházak, lakásszövetkezetek esetében a közös képviselőkkel egyeztetnek, és a bejelentett időpontban konténert biztosítanak, hiszen ezen ügyfeleknél nagyobb mennyiségű lomhulladék jelenik meg.

Nem lesz széttúrás

A változtatás célja a közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése, amelytől a korábban megszokott széttúrt lomhegyek és a guberálás megszűnését reméljük – jelentette ki a MiReHuKöz szakembere. A cég szerint az új rendszer legnagyobb előnye, hogy akkor kérhetjük, amikor valóban lomtalanítani szeretnénk, ezáltal – évente kétszer – az év bármely szakában igénybe vehető. „Továbbá nem lesz nyilvános lomtalanítási naptár, amelyre a guberálók rá tudnának készülni, így közterületeink esetében kevésbé kell a lomok széttúrásától tartani” – fogalmaztak.

Így lehet igényelni

Az igénybejelentés történhet személyesen a MiReHuKöz Nonprofit Kft. ügyfélszolgálati irodáiban (Miskolc, Erenyő utca 1., Miskolc, József Attila utca 53. alatt), a www.mirehukoz.hu oldalról előzetesen letöltött Igénybejelentő lap segítségével, e-mailben az info@mirehukoz.hu címen, vagy az internetes oldalon megtalálható elektronikus űrlap kitöltésének a segítségével.

Ahhoz, hogy rögzíteni tudják a lomtalanítási igényt, a következő adatokra van szükség: a lomhulladék típusa, a lomhulladék várható mennyisége köbméterben, a lomok elszállításának kívánt időpontja, az igénylő címe és elérhetőségei (név, cím, ügyfélkód, telefon, e-mail).

A kihelyezett lom továbbra sem tartalmazhat háztartási hulladékot, veszélyes anyagot tartalmazó fémhulladékokat, azbesztet tartalmazó hulladékokat, veszélyes anyagokat tartalmazó faforgácsot, oldószereket, szerves oldószereket, savakat, lúgokat, nehézfémtartalmú hulladékot, olajos rongyokat, fáradt olajat, olajszűrőket, fertőző hulladékokat (állati tetem, trágya), gyógyszereket, éles-hegyes eszközöket (injekciós tűk, fecskendők, vágó- és szúróeszközök), permetszereket és azok dobozait, építési törmeléket, épületbontásból származó hulladékot, gumiköpenyt, autóbontásból származó hulladékot, autóroncsokat, elektronikai hulladékot.

ÉM-NSZR



Sporthírek






hirdetés