„Kerítést másztunk, körbefutottuk a templomot, szegecseket számoltunk”

Montázs az izgalmas versenyről
Montázs az izgalmas versenyről - © Fotó: magánarchívum
Hidasnémeti – Aki eddig nem nevezett a kalandrallyra, lehet, ezután a beszámoló után jövőre megteszi.

Az idei Aranygombos Kalandrally valóban kalandosra sikerült. Legalábbis a 4-es rajtszámú Bortnyákné Urbán Hajnalka – Spisák Szilvia – Bortnyák Zsombor trió számára. Azonban nem panaszkodhatnak: annak ellenére, hogy az egyik kocsijuk feladta, a másik pedig füstölni kezdett, a dobogó harmadik fokára tudtak felkalandozni.

Fel kell adnunk a versenyt, közöltem, de nem vagyok feladós típus.” Botnyákné Urbán Hajnalka

Szeptember 30-án rendezték meg immár 7. alkalommal az Aranygombos Rallyt Hidasnémetiben. A főszervező, Kalász István célja az volt, hogy a profikon kívül az amatőrök és a rallyszurkolók is átérezzék a verseny izgalmait. A cél teljesült, Bortnyákné Urbán Hajnalka „pilóta” lelkesen számolt be a nem mindennapi, felvidéki túráról.

Elégedett délelőtt

– Hatodik éve indulunk a kaladrallyn barátnőmmel kiegészülve évenként más-más családtaggal. Az utolsó napig bizonytalan volt a csapat felállása, mert barátnőmnek, aki a navigátor, fontos eseményen kellett részt vennie Budapesten, és nem lehetett tudni, hogy hazaér-e időben. De végül hazaért. Egy 20-as éveiben járó 1.4-es benzin-gáz üzemű Volkswagen Golf típusú autóval versenyzünk évek óta. Az autót jól ismerem, hiszen munkámból kifolyólag naponta használom. A rajt után lázas tervezésbe kezdtünk. Kezdésként az útvonal rövidítése érdekében azonnal egy murvás útszakaszt választottunk. Célunk a nagy pontértékű helyek felkeresése volt. Szlovákiába a jó minőségű utaknak és a gázpedálnak köszönhetően gyorsan sikerült összegyűjteni a pontokat: kerítést másztunk, szegecseket számoltunk, hatszor körbefutottuk templomot, megállapítottuk a Mária-szobor szeme színét, csodáltuk az erdei utak szépségét és víztornyokat kerestünk a párás időben. Elégedetten érkeztünk vissza a megadott időn belül a kötelező pihenőre – mesél az első szakaszról Hajnalka.

Csepegett

Ebéd közben aztán megtervezték a délutáni utat. Az volt a céljuk, hogy legalább Mádig eljussanak. Minden gond nélkül teljesítették Vizsolyt, Göncruszkát, majd elindultak Hejce irányába. A falu határában azonban a kocsival történt valami, mert mint Hajnalka fogalmaz, igencsak sportos hangja lett. Kiderül, a legnagyobb probléma nem is a kipufogóval volt, hanem azzal, hogy a kocsiból erősen el kezdett csöpögni az olaj.

– Fel kell adnunk a versenyt, közöltem a barátnőmmel és a fiammal, de mivel nem vagyok feladós típus, már azon törtem a fejem, hogyan lehetne mégis folytatni. Telefonáltam a páromnak, az ő kocsija szabad-e. Azt mondta, igen, csak nincs otthon. Közben beértünk Hidasnémetibe, ahol a versenyszervezővel találkozva egyeztettünk, hogy műszaki okok miatt autót kell cserélnünk. Mivel a versenyszabályzat nem tiltotta, ezért megtehettük. Újabb telefon, ki hozza el a másik autót Hidasnémetibe. Megoldottuk. Egy gyors átpakolás, sofőr hazafuvarozása, és miután azt hittük, sínen vagyunk, kiderült, a kocsi forgalmija a páromnál van. Rohanás a forgalmiért, majd teljesen új útvonalon indultunk el. Csak azért is! Nem fogjuk feladni, és amit a szintidőn belül lehet, azt teljesíteni fogjuk – idézi fel a kalandos napot Hajnalka.

Füstölgött

És akkor még nem tudták, hogy újabb akadályok tornyosulnak a csapat elé. Abaújszántó környékén ugyanis elfogyott az üzemanyag. Mádnál már nullán állt a mutató, de csak Bodrogkeresztúrnál volt legközelebb töltőállomás. Szerencsére a kocsi még elgurult addig, de kiderült, nem lehet kártyával fizetni. Összeszedték a pénzt, aztán irány Tokaj. Jól döntöttek, mert itt több száz pontot gyűjtöttek össze. Úgy számolták, a megadott időre vissza is érnek Hidasba, ha nem jön közbe semmi.

– Persze, hogy közbejött – jegyzi meg Hajnalka. – Boldogkőváralját elhagyva, áthaladva a vasúti átjárón, egyszer csak a kormány alatti burkolat alól tömény füst kezdett el terjengeni, miközben erős műanyagszag érződött. Félelmetes volt. Kinyitottuk a motorháztetőt, ami nem volt egyszerű feladat. A füstölés aztán megszűnt, úgy döntöttem, beindítom az autót. Ha nem füstöl, berobogunk a célba, ha továbbfüstöl, akkor feladjuk a versenyt. Szerencsére az előbbi történt, és szintidő előtt hazaértünk. Mindezeket átélve büszkék voltunk magunkra, hogy teljesítettük a versenyt. Igazán meglepődtünk, hogy még az önhibánkon kívül elvesztegetett idő ellenére is dobogós, 3. helyezést értünk el saját csoportunkban, abszolútban pedig a negyedikek lettünk – teszi hozz büszkén a pilóta.

– ÉM-HE –


Kalandrally-számok

4 rendezői autó.

32 autót neveztek.

21 autó rajtolt el.

21 ért célba.

18 autó teljesítette szintidőn belül a versenyt.

2 autó késett (20 százalék pontlevonás).

A legtávolabbról érkező versenyzők 265 kilométerről, Tökölről jöttek.


Ők lettek az elsők

A kalandrally abszolút győztese a 11-es rajtszámú csapat lett. Tagjai: Rácz Tímea, Bodnár Bella Rebeka, Bodnár Dorina Eszter, Bodnár József és Illés Gábor. Illés Gábor úgy fogalmazott:

– Rengeteg szép helyen jártunk a verseny alatt, sikerült a szervezőknek – még egy-egy településen helyismerettel rendelkezők számára is – furfangos feladatokat, helyszíneket kitalálni. Nagyon izgalmas próbatétel volt, amit csapatmunkával igyekeztünk maximálisan teljesíteni. Az eredmény sem maradt el, kategóriánkban és a verseny abszolút értékelésében is az első helyet szereztük meg. Már a rally estéjén eldöntöttük, a jövő évi versenyre ismét benevezünk.








hirdet�s