Kerékpárút: ha lesz forrás, irány Lillafüred!

Akt.:
Kerékpárút: ha lesz forrás, irány Lillafüred!
Kerékpárút: ha lesz forrás, irány Lillafüred!
Miskolc – A Győri kapuban és az Andor utcában a miskolci kerékpárút kivitelezése nem állt le – nyilatkozta lapunknak többek között Takács Katalin projekt menedzser a bringaút körüli pletykákkal kapcsolatban.

– A Győri kapuban és az Andor utcában a kivitelezés nem állt le, az építkezés a megfelelő ütemben halad – mondta az Észak-Magyarországnak Takács Katalin, a kerékpárút projekt menedzser. – A Vologda- , Kőporos utcák átkötésénél az engedélyező hatóság a jelzőlámpás átvezetés megépítését írta elő. Ez azonban Miskolc város közlekedését lehetetlenné tette volna. A Zöld Nyíl beruházás kapcsán ugyanis a Győri kapuban (Thököly u. – Újgyőri főtér között) épített gömbsüvegsor a járművek közlekedését erősen behatárolta., a főút kapacitása jelentősen lecsökkent. A Győri kapu főútvonal jellegét elvesztette, és alkalmatlanná vált a kelet-nyugat irányú átmenő forgalom lebonyolítására.

Mint megtudtuk, ennek a forgalomnak a levezetését az Északi -tehermentesítő és a Kiss Ernő utca összekapcsolása oldja meg Takács Katalin szerint rövid távon. A Thököly utcát ugyanakkor2x2 sávra kell szélesíteni.

– A sávbővítés azonban érinti a Thököly u. – Vologda u. – Kőporos u. csomópont teljes átépítését, szélesítését. – folytatta Takács Katalin. – A kivitelezés viszont időben eltérő, hiszen a kerékpárút már épül, a sávszélesítés pedig még nem kezdődött el. Ezért kellett a Vologda- és a Kőporos utcai kerékpárút átvezetést másként megoldani, új nyomvonalra terelni. A megkerülő szakasz engedélyezési eljárása jelenleg folyamatban van. A Thököly utca négysávúsítása után azonban a kerékpárosoknak két nyomvonalon is lehetőségük lesz a kerékpározásra.

Voltak nem várt nehézségek

Arra a felvetésünkre, hogy voltak-e nem várt nehézségei a kivitelezőnek igennel felelt a miskolci kerékpárút projekt menedzsere. Gondot okozott például az Andor utcában az útpályaszerkezet megbontása utáni tolózárak szivárgás miatti cseréje, a meglévő járdák felbontását követően a feltárt csapadékvíz aknák fedlapjainak cseréje, a nyomvonalba eső fák kivágása, továbbá az Andrássy utcai kerékpárút szakaszon a szegélykövek pótlása, és a rossz minőségű járda alap javítása.

Kérdésünkre, hogy az önkormányzat valóban arra keres-e forrást, hogy a Herman Ottó Emlékparkig, majd a későbbiekben Lillafüredig, a Palotaszállóig lehessen kerékpárúton bicajozni ugyancsak igennel felelt Takács Katalin.

– Az önkormányzat régóta tervezi, hogy az említett helyeken is kerékpárút épüljön, de a nyomvonalon kisajátításokra is szükség van. – árulta el. – Már tavaly szerettük volna megvalósítani, voltak is ezzel kapcsolatos megbeszélések az érintettekkel – többek között a kerékpárosokkal – , de forrás hiányában nem tudtuk megkezdni az építkezést. Amint pályázati forrás a rendelkezésünkre áll, ott is lesz kerékpárút.


Csak saját felelősségre

De az átadás előtt lehet-e használni az eddig elkészült utakat? – kérdezte tőlünk több bringás. “Hivatalosan a műszaki átadás-átvételi és forgalomba helyezési eljárás lezárásáig a kerékpárút munkaterületnek minősül, vagyis a kerékpárosok csak a saját felelősségre használhatják a kerékpárutat.” – nyilatkozta Takács Katalin.

ÉM-JLI