Kerékpározhatnak a töltésen Sátoraljaújhelyen

Akt.:
A helyszínen tekintették meg a beruházást.
A helyszínen tekintették meg a beruházást.
Sátoraljaújhely – Közel öt kilométer új töltés óvja a sátoraljaújhelyieket.

Sátoraljaújhely – Az 1999-es és a 2000-es árvíz során a Bodrog veszélyeztette Sátoraljaújhely déli részét, ahol nem csupán mezőgazdasági területek találhatóak, hanem ott van és működik a sokmilliárdos értékeket képviselő ipari park, és lakóházak is találhatóak a területen.

Kétmilliárdos beruházás

Az úgynevezett Ronyvazugi beruházásnak köszönhetően közel kétmilliárd forintot költött az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság arra, hogy a Bodrog még árvíz esetén se veszélyeztesse a területet.

Hétfőn Sátoraljaújhelyen járt Rácz Miklós, az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság igazgatója munkatársaival együtt, hogy személyesen járja be a területet, ahol gyakorlatilag már befejeződött a munka.

– 4,6 kilométer hosszan épült ki az árvízvédelmi töltés, ráadásul a töltéskorona szilárd útburkolatot kapott, így akár kerékpárútnak is tekinthető a töltés teteje, amely déli irányból teljesen védi Sátoraljaújhely területét – mondta Rácz Miklós.

– Az elmúlt három év legnagyobb volumenű beruházása valósult meg ezzel Sátoraljaújhelyen – mondta Szamosvölgyi Péter, Sátoraljaújhely polgármestere. – Nagyon szívesen látunk ilyen esetben bárkit a városban, hiszen ez a beruházás, ha nem is nagyon tűnik látványosnak, számunkra mindennél többet ér, hiszen a sátoraljaújhelyi lakosok és a városban dolgozók innentől kezdve még nagyobb biztonságban érezhetik magukat.

Dicső Bertalan, az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság árvízvédelmi csoportvezetője a helyszínen elmondta, a tervek már az 1999-es áradások után nem sokkal elkészültek, de végül a Bodrogon az árvízvédelmi töltések csak Bodrogkeresztúr és Bodrog­olaszi között épültek meg.

A sárospataki Fazekas sor védelme már más forrásból készült el, és a mostani beruházás után jelenthetik ki, Sátoraljaújhely déli részének árvízvédelme, valamint a Bodrog jobb partján lévő települések védelme is megvalósult.

A munkálatok során összesen 279 000 köbméter töltésanyagot építettek be a területre.

– Bánhegyi Gábor –


Adatok

  • Összköltség: 1,95 milliárd forint
  • 4609 méter töltés épült
  • 3,5 kilométeres kerékpárosok által is használható szilárd burkolat








hirdetés