Kerékpáros kontra gyalogos: "tour de Széchenyi"

Kerékpáros kontra gyalogos: "tour de Széchenyi"

Miskolc – A miskolci Széchenyi utcán, a
„sétálón” egyre nagyobb a
kerékpáros forgalom. Ez egyrészt
örvendetes, ugyanakkor a kétkerekűek
gyakran balesetveszélyes helyzeteket
teremtenek.  


„Két keréken nagyon jó!
Magam is kedvelője vagyok a
kerékpározásnak,
ám a miskolci
sétálóutcát
és
a járdát a magabiztos
kerékpárosok gyakran átrendezik
sportpályájává.” –
mondja érdeklődésünkre
Jármai György Tamás
járókelő, a
Villanyrendőrnél. „Ez nem jó,
mert el lehet ütni a gyalogosokat. Ha már a
belvárosban bringáznak, akkor
használják körültekintően
a villamossínek környékét. A
kirakatokat nézegetve elbambulnak az emberek, a
szlalomozó kerékpárosok pedig
gázolhatnak. Jobban kellene védeni a
gyalogosokat.” 

Minden szinten 

Tóth Gábor, a Mini
Olimpia sportbolt tulajdonosa is hasonló
véleményen van.

„Gyorsabbak, jobbak a mostani
kerékpárok, mint tizenöt,
húsz éve, ezért a
kerékpárosoknak sokkal inkább
figyelniük kellene.” – véli a
vállalkozó, aki lassan húsz
esztendeje üzemelteti üzletét a
Széchenyin. „Mondom ezt akkor is, ha
kedvelem a kétkerekűeket.
Sétáló utcáról, a
szűk miskolci belvárosról
beszélünk, azaz a gyalogosoké minden
szinten az elsőbbség!”

“Emberek vannak!”

Pál Viktor, a Magyar
Kerékpárosklub megyei
alapszervezetének titkára szerint
nincsenek kerékpárosok,
autósok, vagy motorosok. Emberek vannak! –
mondja. „Ez minden egyes közlekedő
egyéni kultúrája.” Ugyanakkor
bízik benne, hogy megvalósulnak a
közeli jövőben azok a tervek, mely
szerint a belváros is
kerékpáros-gyalogló
zónává válik, ahová
a bringások célforgalomként,
parkolni (is) érkeznek. 

HA EGY
ASZTALHOZ
ÜLNÉNEK

„A kerékpár
jármű, amelyre KRESZ
szabályai vonatkoznak. A
sétáló utcán
tapasztalható
anomáliák
egyébként nem
egyediek.” – jelentette ki a BOON-nak
Balázsy
István
nyugalmazott
rendőr alezredes, aki több, mint
30 éven át szolgált a
közlekedésieknél.
„Sajnos a közlekedési
kultúra, így a
kerékpárosoké
is hagy némi
kívánnivalót maga
után. Az önkormányzat
például ki tilthatja a
bringákat a Széchenyi
utcáról, de lehet-e
utána érvényt szerezni
a tiltásnak? Van-e rá
kapacitása a
hatóságnak? Azt el tudom
képzelni, hogy egy
felmérés után
szezonálisan,
időkorláttal csillapítanák
a forgalmat. Például
április 1-től, szeptember
30-ig, 8-20 óráig. A
legörvendetesebb viszont az lenne, ha
az ügyben érdekelt felek
– önkormányzat,
rendőrség,
kerékpárosok
képviselői,
környékbeli lakók
– egy asztalhoz ülnének
és közös nevezőre
jutnának.”

NÉZZE MEG A
FOTÓKAT: Kerékpáros kontra gyalogos Miskolcon 2009.07.01.

NÉZZE MEG A VIDEÓT:
 

Kapcsolódó cikkek:




0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s