tömegközlekedés

2021.11.12. 11:30

Időnként csak ígéret marad az ingyenes net az MVK-tól

Gyakran nem használható a wifi a miskolci közlekedési vállalat járatain.

Fotó: Ádám János

Ezzel a panasszal keresett meg minket egyik olvasónk, aki szerint nem igaz az a reklám, amit az MVK mond magáról, hogy járműveiken szabad internet-hozzáféréssel mobilozhatnak utasai. Olvasónk azt is megjegyezte, hogy lapok és a közösségi média böngészésére szeretné használni a wifit, nem tölt le filmeket egy-egy út során, azonban többször tapasztalta, hogy a beígért ingyenes kapcsolat nem működik.

Simon Dániel szinte mindennap utazik tömegközlekedéssel Miskolcon. Ő is azt tapasztalta, hogy 10 esetből átlagosan 5 alkalommal nem működik a wifi.

– Hirdeti az MVK, hogy minden buszjáraton és villamoson van wifi, amihez ingyenesen lehet csatlakozni, de az eseteknek a felében ez nem igaz – mondta. – Van egy modem a busz elején, szoktam látni, de sokszor ki sem jelzi a telefonom a hálózatot, vagy ha ki is jelzi, nem lehet rácsatlakozni. Nem várom el, hogy szupersebességgel lehessen videókat nézni egy ingyenes hálózaton, azt viszont elvárnám, hogy csetelhessek, olvashassak cikkeket, ha felszállok, különösen akkor, ha nagybetűkkel hirdetik, hogy ingyenes szolgáltatással várnak. Ez alapvető lenne szerintem – foglalta össze tapasztalatait Simon Dániel.

Levélben megkerestük azt a szolgáltatót is, amelyiknek a közreműködésével működteti az MVK az utasok számára ingyenes szolgáltatást. Azt kérdeztük tőlük, hogy van-e valamilyen akadálya a szolgáltatásnak, amiért ez gyakran szünetel, illetve arról is kértünk tájékoztatást, hogy milyen feltételnek kellene létrejönnie, akár a város, akár a közlekedési cég oldaláról, hogy újra működjön a wifi.

Azt a választ kaptuk a Vodafone Magyarországtól, hogy cégük csak a teljes szolgáltatás egyik elemét, a SIM-eket adja. „Az általunk közvetített szolgáltatás akadozására nem érkezett be panasz hozzánk az MVK-tól legjobb tudomásunk szerint, így valószínűsíthető, hogy a szolgáltatás szünetelése nem a Vodafone-hoz köthető” – írták.

Az MVK egyébként honlapján azt írja, hogy „a vezeték nélküli internet-hozzáférés maximális sávszélessége a járműveken 100 Mbps, amelyen a csatlakozott felhasználók osztoznak”. A kérdés csak az, ha ez kevésnek bizonyul egy-egy járaton, miért nem emelnek sávszélességet, illetve ha ez okoz szolgáltatáskiesést, miért nem hívják fel az utazók figyelmét erre.

Szerettük volna a miskolci közlekedési társaságot is megkérdezni, azonban Észak-Magyarország lapzártáig nem válaszolt.

Ezt kérdeztük

  • Érkezett-e már önökhöz is panasz amiatt, hogy gyakran nem használható az ingyenes wifi a járatokon?
  • Milyen technikai probléma áll az akadozó wifiszolgáltatás hátterében?
  • Terveznek-e lépéseket az ingyenes wifiszolgáltatás hozzáférhetőségének javítására, a sávszélesség bővítésére?
  • (A borítóképen: Van úgy, hogy nem elérhető a wifi a buszokon, villamosokon)

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában