Keddtől üzemel a peronzár a Déliben

Elkészültek a peronkapuk a fővárosi Déli pályaudvaron is, így keddtől – a Nyugati pályaudvarhoz hasonlóan – csak jegy-, illetve bérletellenőrzés után szállhatnak vonatra az utasok. A beruházás 36 millió forintba került. A jövőben tovább folytatódik a fejlesztés: a tervek szerint még ebben az évben elkészül a Keleti pályaudvaron is a peronzár.

A Déli pályaudvaron keddtől már csak a jegy-, illetve a bérlet felmutatásával szállhatnak fel az utasok az innen induló vonatokra, itt is felállítottak ugyanis peronkapukat – jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján A MÁV Start ZRt. működtetési vezérigazgató-helyettese. Matéczné Németh Ágnes úgy véli, a peronkapuk felállítása a személyszállító cég bevételeinek növekedése mellett, az utasok biztonságát is szolgálja.

Matéczné Németh Ágnes a korábbi tapasztalatokról elmondta: a Nyugati pályaudvaron már egy év óta működik a peronkapu-rendszer, amely meghozta a várt eredményeket. Az azóta eltelt időszakban csaknem 130 millió többletbevétele volt ugyanis a vasúttársaságnak. Hozzátette: ezzel párhuzamosan egyébként a büntetések összege jelentősen csökkent.

A Nyugati pályaudvaron az 1-es és 9-es vágányok között, valamint a 18, 19 és 20-as vágányoknál van jegyellenőrzés fel, illetve leszálláskor. A Déli pályaudvaron az összes vágánynál igyekeznek kiszűrni a bliccelőket. Az új peronkapu-rendszer összesen 400 méter hosszú, és 15 személy-, valamint 4 járműkapu van a kerítésen – mondta a vezérigazgató-helyettes. A pályaudvart a mozgássérültek továbbra is az Alkotás úti kapun közelíthetik meg, a mentők és egyéb járművek távirányítású kapun juthatnak be az Alkotás úti szervizútról.

A Déli pályaudvaron a peronkapu beruházás 36 millió forintba került, ami a tervek szerint néhány hónap alatt térül meg.

A jövőbeli tervekről Matéczné Németh Ágnes azt mondta: várhatóan még ebben az évben átadják a Keleti pályaudvaron is a peronkapukat, 2008 első félévében pedig Kőbánya-Kispest, illetve Kelenföldi pályaudvaron helyezik üzembe a rendszert.



Sporthírek