Kanadában siker a zajos, de környezetbarát chipszes zacskó

Az Egyesült Államok polcairól le kellett venni, de Kanadában siker a világ első teljesen környezetbarát chipszes zacskója, amely túl zajos volt az amerikai vásárlóknak – írta csütörtökön az AFP francia hírügynökség.

A termék amerikai gyártója a piacra dobás után 18 hónappal volt kénytelen visszavonni a négy éven keresztül fejlesztett, de túl zajosra sikeredett zacskót. Kanadában azonban a visszavonulás helyett támadással védekeznek – a jelek szerint sikerrel.

“A környezetvédelem új hangja.” Ezzel a marketingszöveggel reklámozza Kanadában a Frito-Lay nevű amerikai cég a chipszes zacskóját, ami az amerikai vásárlók szerint olyan hangos, hogy “még a halottakat is felébresztené”. A cég alelnöke még egy önirónikus videofelvételt is készített, “ingyen füldugót” ígérve a leendő vásárlóknak.

A cég új chipszes zacskója nagy ellenállásba ütközött az amerikai piacon, ahol vásárlók tízezrei panaszkodtak a zacskó által csapott nagy zajra. A mérések szerint kilencven decibeles zörgést lehet kicsalni a zacskóból, ami egy benzines fűnyíró hangerejének felel meg. Az amerikai vásárlókat még az sem győzte meg, hogy a természetes alapanyagokból készített zacskók 14 hét alatt teljesen lebomlanak.

A Frito-Lay végül kénytelen volt kivonni a terméket az amerikai piacról. A cég négy éven át fejlesztette a zacskót, ami októberben, 18 hónappal bemutatása után tűnt el az amerikai üzletekből. Azonban Kanadában, ahol elé mentek a kritikáknak, továbbra is veszik az érintett terméket, és még a környezetvédelmi szervezetek támogatását is sikerült megnyerniük – közölte az AFP.

A Frito-Lays közben egy kevésbé zajos zacskó kifejlesztésével foglalkozik. A cég közlése szerint jövőre már boltokba is kerülhet “a környezetvédelem legújabb hangja”.
– Független Hírügynökség –