Jobban odafigyelek magamra jövőre, ígérem!

Fogyasszunk sok gyümölcsöt és zöldséget télen is
Fogyasszunk sok gyümölcsöt és zöldséget télen is - © Fotó: AFP
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – „Jövőre elkezdek sportolni, jobban odafigyelek magamra, leadok pár kilót, elkezdek spórolni, többet utazok…”.

Újévi fogadalmak, amiket minden év végén egy jobb és tartalmasabb élet reményében teszünk meg. A kezdeti lelkesedést követően azonban a magunknak tett fogadalmak szépen lassan elfelejtődnek. A legtöbb kudarcba fulladt fogadalom oka az lehet, hogy még nem állunk készen a változásra vagy irreális célokat tűztünk ki magunk elé. Összeállításunkban éppen ezért olyan, a mindennapokban könnyen bevezethető fogadalmakat gyűjtöttünk össze, amelyek pozitív hatással lehetnek az életünkre.

Szánjunk időt magunkra!

A mindennapok általában rohanással telnek és egy perc időnk sincs arra, hogy végiggondoljuk a dolgainkat, és elmerüljünk a gondolatainkban. Éppen ezért hetente egyszer legalább egy órát szánjuk csakis önmagunkra. Ilyenkor olvassunk, lakkozzuk ki a körmeinket, menjünk el masszázsra vagy próbáljunk ki egy új hobbit, mint például a festést, ami nemcsak kikapcsol, hanem a kreativitásunkat is fejleszti.

Figyeljünk az étkezésre!

Tudjuk, hogy nem lehet egyik napról a másikra változtatni az étkezésünkön. Első lépésként próbáljuk lecserélni a fehér lisztes készítményeket teljes kiőrlésű termékekre. Törekedjünk arra, hogy rendszeresen fogyasszunk zöldségeket és gyümölcsöket, illetve próbáljuk csökkenteni a cukorbevitelt.

Mozgás, csak fokozatosan

Amennyiben a sportolás is a fogadalmaink között szerepel, törekedjünk a fokozatos terhelésre. A szervezet hirtelen megterhelése inkább a kárunkra válik, mintsem a hasznunkra. Ha módunkban áll, kérjük ki szakember véleményét, de rengeteg edzéssel kapcsolatos tartalmat találhatunk az interneten is.

Szánjunk időt magunkra/ Fotó: AFP Szánjunk időt magunkra/ Fotó: AFP ©

Fő az egészség

Jobb megelőzni a bajt, mint orvosolni. Vegyünk részt rendszeresen az egészségügyi szűrővizsgálatokon, továbbá, ha bármilyen panaszunk van, forduljunk mielőbb orvoshoz. Ezenkívül végezzünk el olyan önvizsgálatokat, mint például az emlőönvizsgálat, aminek a fontosságára az AVON és az Emlőrák Gyógyításáért Alapítvány által elindított Mellünk Egészségéért Védőnői Program is felhívja a figyelmet. Ez nem helyettesíti az orvosi vizsgálatokat, de hozzájárul ahhoz, hogy időben felfedezzük az elváltozásokat.

Lépjünk ki a komfortzónánkból

Ne féljünk az új dolgoktól, hanem merjünk kilépni a megszokott kereteinkből és minél több mindent próbáljunk ki. Legyen szó tanulásról, utazásról vagy egy új edzésterv kipróbálásáról, a lényeg, hogy új tapasztalatokat szerezzünk az élet minden területén.

– ÉM –








hirdet�s