Jó időben túlfűtötté válhatnak a villamosok

Jó időben túlfűtötté válhatnak a villamosok
Miskolc – “Miért fűtenek a villamoson a jó időben?” – kérdezi levelében Olvasónk.

“Ősszel és tavasszal gyakorta előfordul, hogy a kellemes idő ellenére is ontják a meleget a villamosok és az utasok számára az gyakran már-már elviselhetetlen.” – írja Olvasónk. “Friss tapasztalat, hogy többen a kiskabátjukat levetve utaztak, még mások inkább kinyitották az ablakot és elviselték a huzatot, csak hogy kibírják valahogy a hőséget. Ellenben télen, a mínuszokban nagyon sokszor nincs fűtés. Az MVK-nak mi erről a véleménye? Szabályozható-e a fűtés, figyelembe veszik-e kinti hőmérsékletet is vagy csak a naptárt nézik, azaz, ha október van, akkor fűteni kell, hiába kellemes az idő. Nem mellékesen a nyitott ablakok mellett felesleges, gazdaságtalan a fűtés.” – zárul a levél.

A járművezető dönt

– Az MVK Zrt.-nél a járművezető a külső hőmérsékletet figyelembe véve dönt arról, fűti-e a villamosok utasterét. – válaszolta felvetésünkre Pásztor Imre, a Miskolc Holding Zrt. PR- és Kommunikációs vezetője. – A villamosjárművek fűtési rendszere nem teszi lehetővé, hogy a fűtési teljesítményt szabályozzák, vagy egy automatika beállítsa a kívánt hőmérsékletet. Ezért fordulhat elő, hogy egy kellemesebb külső hőmérséklet esetén a járművek túlfűtötté válhatnak. Az MVK Zrt. ugyanakkor már a múlt héten felhívta a villamosjármű-vezetők figyelmét arra, hogy jobban figyeljenek oda a fűtés napközbeni ki- illetve bekapcsolására. Egy hideg téli napon azonban a folyamatos fűtés ellenére is előfordulhat, hogy az ajtók kinyitásakor olyan mennyiségű hideg levegő áramlik az utastérbe, amit a következő megállóig nem tud felmelegíteni a villamos fűtése.

ÉM-JLI








hirdet�s