Jelentős forgalomcsökkenést vár a Főutca-projekttől a belvárosi polgármester

A Belváros új főutcája projektben nem sétálóutcák épülnek, hanem a történelmi, körgyűrűs – sugárutas szerkezethez való visszatérés a cél – mondta Rogán Antal, az V. kerület polgármestere egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen. A polgármester szerint a szűk, túlzsúfolt belvárosi utcákról le kell venni a terhet és azt arányosan elosztani Budapest főközlekedési útjain, attól függően, hogy melyik autósnak merre van dolga.

A belvárosi utcákat annak idején 2500-3000 autóra tervezték, most egy átlagos hétköznapon 13 ezer halad át rajtuk – mondta Rogán Antal. Az autósok többsége megszokásból veszi az irányt ezekre a szakaszokra, ahelyett, hogy a célnak megfelelő körutakat, sugárutakat, rakpartokat vagy hidakat használná. Utóbbiakon nem lesz nagyobb a forgalom, hiszen a keresztbe-kasul közlekedés megszüntetésével kevesebben fognak a belvárosba menni. A történelmi szerkezet egyébként más európai városok ma is jól működő példájára épült, a polgármester pedig ehhez szeretne visszatérni. Hozzátette: szerencsére ebben a fővárosi vezetés is partner, hiszen a rehabilitáció túlnyúlik a belvároson.

A polgármester elmondta: a közlekedés rendje is változik a belvárosban. Az Egyetem teret például teljesen felmentik az autóktól, a süllyedő oszloppal lezárt területre csak a 15-ös BKV busz mehet be. Az angol nagykövetségnél újabb süllyedő oszlop lesz, így innét nem lehet felhajtani a Lánchídra. Az Arany János utca forgalomiránya is változik, így a Duna felé csak az megy majd, akinek arra van dolga. Az intézkedésekkel nem lesz értelme az utcákat fő közlekedési útként használni.

Az új főutca projektben szereplő Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca útvonalon és több mellékutcában csökken az autók tere, ugyanakkor végig parkoló sávot alakítanak ki. A burkolat végig egy szintbe kerül, vagyis akadálymentes lesz és teljes közműcserét is végrehajtanak, hogy ne kelljen később hozzányúlni. A burkolat egyébként 10 centiméter vastag lesz, és idővel meg lehet fordítani a köveket, ha elkopik a felület – mondta Cselovszki Zoltán belvárosi főépítész. Az érintett területen egységes, modern utcabútorok és utcai fasorok lesznek, de nem ideológiai tartalmú szobrokat is elhelyeznek, amire több pályázatot írnak ki.

A polgármester arról is beszámolt: az első ütemben nem épül meg a Március 15. téri buszpályaudvaron a mélygarázs, mert a főváros nem tudta vállalni, ezért csúszik a körforgalom kiépítése is, ami közvetlenül lehetővé tette volna a kanyarodást az Erzsébet hídra.








hirdet�s