Friss hírek

2009.05.24. 12:11

Holnaptól ismét lezárják a Műegyetem rakpartot a 4-es metró építése miatt

<p>Hétfőtől várhatóan 2010 szeptemberéig lezárják a főváros XI. kerületében a Műegyetem (felső) rakpartot. A 4-es metró Duna alatti és pesti oldali alagútszakaszainak építéséhez a fúrópajzs kiszolgáló berendezése fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre, ahol folytatják az állomás és a mozgólépcső lejtaknájának építését, illetve megkezdik a kijárat építését - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Az alsó rakpart a lezárás idején végig használható lesz.</p>

A 4-es metró alagútépítési munkái a budai oldalon befejeződtek. A déli alagútfúró pajzs május 18-án elindult a Duna alá. A pesti oldali alagútépítéshez az Etele téri kiszolgáló rendszert fokozatosan áttelepítik a Szent Gellért térre. Néhány hét múlva már ideszállítják az alagút falának elemeit, illetve innen szállítják el a kifejtett földet, egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Baross téri állomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát. A pajzsok kiszolgálásával együtt épül majd a Gellért téri állomás lejtaknája és kijárata - áll a közleményben.

Kerülőútvonalként a tavaly nyári lezáráshoz hasonlóan elsősorban a Budafoki utat és Bartók Béla utat javasolják, a Budafoki út Szent Gellért téren lezárt rövid szakaszát is újra használhatják majd az autósok.
Az alsó és a felső rakpart idén sem lesz együttesen lezárva. A budai alsó rakpart dél felől június közepéig a Margit hídig, június közepétől csak a Lánchídig használható, de a Lánchídtól a felső rakparton ekkortól is tovább tud majd haladni észak felé az autósforgalom.

A DBR szerint a Műegyetem rakpart várhatóan jövő év szeptemberéig lesz lezárva, de ezután a metróépítési munkák miatt újabb lezárásra valószínűleg már nem lesz szükség. Az állomásnál a felszínről egy széles lépcső vezet majd az aluljáró bejárati csarnokába, ahonnan mozgólépcsőn lesz elérhető a metró Gellért téri megállója. A felszíni gyalogos terület díszburkolatot kap. A mozgáskorlátozottak akadálymentes közlekedését a Műegyetem kerítése mellé tervezett liftek segítik majd. Innen egy melléklépcsőn is elérhető lesz az állomás galériaszintje, ahonnan egy gyalogos átjárón lesz megközelíthető a Műegyetem rakpart alá tervezett mélygarázs.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!