Janika tesztelte a kis oroszlánt

Janika
Janika
A hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János és navigátora, Bahor Bea hétfőn tesztelte a vadonatúj Peugeot 207 Super2000-est, amellyel körülbelül 100 kilométert tett meg a Veszprém-közeli aszfaltos erdei pályán.

Janika nagyon élvezte a tréninget, bár utóbb bevallotta: ezt az autót teljesen másképp kell vezetni, mint egy World Rally Cart, úgyhogy mindent el kellett felejtenie, amit az utóbbi években tanult. Természetesen ez nem mindig sikerült. Nem csoda, hiszen a pilóta 1991-ben vezetett utoljára szívómotoros autót (BMW 325), azóta kizárólag turbós versenygéppel száguldott.
A Peugeot 207-est teljesen másképp kell kezelni, mint a kanyarokban ugyanolyan gyors, mint a WRC volt (ahogy Bahor Bea fogalmazott: ugyanúgy húzza a fejedet jobbra-balra), a kigyorsításoknál és az egyenesekben azonban természetesen lassúbb, hiszen nincs akkora ereje a motornak, mint a WRC erőforrásának.

Az utóbbi két évben ötsebességes váltó volt a versenyautómban, így egyelőre szokatlan, hogy ebben hatsebességes van. Előfordult, hogy felkapcsoltam ötödikbe, ültem nyugodtan, mint aki jól végezte dolgát, aztán rájöttem, hogy van még egy fokozat… - mondta ifjabb Tóth. Janikának ez az első vadonatúj autója (a hetedik 207-es, amelyik kikerült a Peugeot Sport műhelyéből) és fülig ér a szája amiatt, hogy ő tehette meg vele az első kilométereket. A legszokatlanabb számára, hogy míg a WRC a közepes fordulatszám tartományban működött maximális teljesítménnyel, addig a 207-es csak 7000 és 8500 fordulat között (vagyis viszonylag szűk intervallumban) üzemel tökéletesen.

Mindenki azt kérdezi, nem túl lassú-e ez az autó a WRC-hez képest – vallotta be ifjabb Tóth. – Nos, a kérdezőknek azt mondhatom: azért ebben sem unatkozunk. Néha a kanyarban kell sebességet váltani, és mivel az autó és a külföldi pályák is ismeretlenek, pályafutásom egyik legnagyobb kihívásának tekintem az idei szezont, amely egyben a legnehezebb is lesz. Az első megméretés az ifjabb Tóth János,Bahor Bea, Peugeot 207 S2000-es trió számára a hét végi Miskolc Rally lesz. A pilóta elmondta, eszébe sem jut, hogy a WRC-kkel felvegye a harcot, ennek az autónak nem is lenne esélye ellenük, nem arra tervezték őket.
Az ötödik és tizedik hely között lehet végezni a Super2000-essel, én is ezt tűztem ki célul – mondta az esélyeket latolgatva ifjabb Tóth. – Az N-csoportos autókat jó lenne legyőzni, elvileg ez reális cél, bár nincsenek biztos adataink ezzel kapcsolatban.

Érdekesség, hogy ifjabb Tóth Jánosnak az új autókkal kapcsolatban szép emlékei fűződnek a miskolci viadalhoz: 2000-ben itt mutatta be a Peugeot 206 WRC, 2006-ban itt aratta az első futamgyőzelmét a Peugeot 307 WRC-vel, az idén pedig itt mutatja be a Peugeot 207 S2000-est…