Új pályákon a megerősödött mezőny

Új pályákon a megerősödött mezőny
Április utolsó hétvégéjén az adminisztratív és technikai átvételekkel kezdetét vette a Csillagvár Bevásárlóközpont – Yokohama Országos Rallye2 Bajnokság.

A Diósgyőri Stadionból 62 páros vághat neki a vasárnapi 8 gyorsasági szakasz, 80 kilométerének. A mezőnyt a rendezők „bedobták” a mélyvízbe, az első, bükkszentlászlói gyorsasági szakasztól a versenyzők nagy része tart, ezért óvatosan kezdenek a bajnokság első kilométerein.

A tavalyi bajnok Szommer István – Hosszu Zoltán párosnak nem lesz egyszerű dolga, ha meg akarja ismételni a tavalyi eredményt, ifjabb Bihari Péter egy Skoda Octaviával, Szabó Krisztián egy Peugeot 306-tal, Puskádi János pedig egy Honda Civic Type-R-rel próbálja majd megszerezni az első helyet.

Az átvételen nyilatkozták:

Jakab Zsolt – Tóti Zoltán (Mitsubishi Lancer Evo VIII, F2): Egy Mitsubishi Lancer Evo VIII-assal megyünk idén, nagy fejlődés az Evo V-höz képest, sőt a Toyotához is. Nagy reményeket fűzünk az autóhoz, reméljük, hogy végig megy a versenyen. Természetesen szeretnénk jó eredményeket elérni, bár eddig összesen 150 métert mentem az autóval, délután szeretnék vele tesztelni, legalább 20-30 kilométert menni.

Bedő Gábor – Bedő Miklós (Toyota Celica, F2): Későn jöttek meg az autóink, a saját Mitsubishim nem készült el, ezért az első két versenyt egy Toyotával kell teljesítenem. A sajátomat eladtam, most Maricsek Mikitől béreltem egyet. Örülök, hogy a másodosztályban egyre erősebb és jobb autók vannak, így lesz egy kis csata. Legalább 10 jó autó van a mezőnyben – több jó pilótával -, majd meglátjuk mire lesz elég a miénk. A miskolci pályák nekem teljesen újak, és elég rafináltak, ráadásul már az elején jó technikás pályával indítunk. Meglátjuk mire lesz elég a Toyota!

Szabó Krisztián – Margittai István (Peugeot 306 S16, A7): A miskolci verseny nekünk mindig kedvenc volt, szeretjük a pályáit, a gyors, tempós szakaszok kézhez állnak. Az első gyors kicsit „erős”, az erdő, a fák, a szakadék mindig kicsit stresszelő tényező, de szerintem nem lesz vele gond. A sátai gyors a legjobb, nagyon gyors, kevés félelmetes fa kerülhet elénk. A tavalyi jól bevált Peugeot-val állunk rajthoz, fel lett újítva, reméljük ki is fogja bírni a versenyt, mert szeretnénk – a rajtszámunkhoz hasonlóan – az elején végezni. Holnap ez első gyorson megyünk egy erőset, megnézzük milyen időre képes az autó, utána a többit megpróbáljuk beosztani.

Szommer István – Hosszu Zoltán (Honda Civic Type-R, N3): Semmi változás nem történt velünk, minden a régi, az autót szépítgettünk egy kicsit. Szerintem keményebb lesz ez az év, mint a tavalyi, mert nagyon komoly ellenfelekkel kell számolni, ügyesek a srácok, erős autókkal. A bükkszentlászlói pálya igen szűk, nekem jobban tetszenek a széles gyorsaságik. Holnap célba szeretnénk érni, mindegy melyik helyen, csak pontot szerezzünk.

Puskádi János – Takács András (Honda Civic Type-R, N3): Új az autónk, először megyünk vele a bajnokságban. Nagyon tetszenek a pályák, nagy küzdelmet várunk és természetesen szeretnénk dobogós helyen célba érni. Nagyon nagy reményeket fűzök a Hondához, mert nagyon jó autó, jóval komolyabb technika, mint a tavalyi autónk volt. Ózdon mentünk egy hasonló versenyen, azt tekintjük edzésnek, most pedig megpróbáljuk kamatoztatni az ott megszerzett tapasztalatokat.

Kovács Ákos – Michel Norbert (BMW ix, F2): Minden új a számunkra, még nem ültünk egymás mellett a navigátorommal, nem mentünk rallye2-ben, és az autóról sem tudjuk, mire képes. Az első gyorstól nagyon félünk, azt spórolósra vesszük, a többi szakaszon teljes erőbedobással megyünk. A legfontosabb a számunkra, hogy célba érjünk, eredménytől függetlenül.

Eran Fiedman – Hényel Ágoston (Mitsubishi Lancer Evo VIII, F2): A tavalyi év egy próbálkozás volt, idén szeretném profibb módon csinálni, több gyakorlással, bár még mindig csak a hobbi miatt csinálom. Szeretném megszokni a saját autómat és megtapasztalni a határaimat. Az első gyors egy bátorságpróba, kemény pálya, én nem szeretném ott elbukni a versenyt. Először megyek a Mitsubishivel aszfalton, tavaly év végén két murvás versenyen mentem vele, ezért ezt is meg kell tanulnom. Teljesen más technika, mint a Subaru, de nekem jobban tetszik a Mitsubishi.

Niesz Ferenc – Kelemen Krisztián (Subaru Impreza, F2): Elviekben jó lett az autónk, gyakorlatban majd holnap derül ki, mert egy métert nem tudtunk vele menni. Ha az autóval nem lesz technikai gond, akkor szerintem jót versenyezhetünk. Nem feltétlenül a biztos célba érésre törekszünk, mert kíváncsi vagyok, mire vagyunk képesek.

Szabó Gergely – Tóth Lóránt (Citroen Saxo VTS, N1): Újak vagyunk a bajnokságban, mindkettőnknek ez az első versenye, izgalmas lesz! A Citroen a múlt héten készült el, még ismerkednem kell vele. A bükkszentlászlói gyorstól félek egy kicsit, a többi pálya viszont tetszik. Tapasztalatokat kell gyűjteni, számunkra most a célba érés az elsődleges.

MNASZ Rallye2 Média








hirdet�s