Új kerékpárutak épülhetnek a fõvárosban

Négy új kerékpárút építéséhez nyert uniós támogatást a fõváros. A Fõpolgármesteri Kabinet ezért azt kéri, hogy a Fõvárosi Közgyûlés biztosítsa a szükséges önrészt a beruházásokhoz, és hagyja jóvá az együttmûködési szerzõdések aláírását – tájékoztatta a Független Hírügynökséget a kabinet szerdai ülése után Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.

A XXI. kerületi Ady Endre úti beruházás összköltsége csaknem 80 millió forint, a megvalósításhoz a fõváros 64 milliós uniós támogatást nyert el. A XVII. kerületi Pesti úton, az 501. utca és a Ferihegyi út között tervezett kerékpárút-fejlesztés 64 millió forint összköltségû, ehhez az önkormányzat 51,5 milliós uniós támogatást kap. A XXI. kerületi Szabadkikötõ úti projekt a legjelentõsebb, 165 milliós összköltségû projekt, amihez 132 milliós közösségi forrást ítéltek meg.

A IV. kerületi Szilágyi út esetében a kerület vezetõi és a kerékpáros civil szervezetek nem értenek egyet abban, hogy a kerékpárút a járdán vagy az úttesten menjen. A kerület a járdán, szinteltolással valósítaná meg a kerékpárutat, ez szerepel a korábban elfogadott tervekben is. A Magyar Kerékpáros Klub azonban elutasítja ezt a megoldást, egyebek mellett a zöldfelület védelmére és a túl sok keresztezõdésre hivatkozva. A vita mielõbbi eldöntése érdekében a fõváros vezetõi meghívják a közgyûlés február végi ülésére a kerület polgármesterét és a civilek képviselõjét is. A fejlesztésre 98 millió forintot nyert el a fõváros az uniótól, amelyet 24 milliós önrésszel egészítene ki, ha sikerült konszenzust kialakítani a kérdésben.

A 4-es metró építése miatt áprilistól a Kálvin tér, Üllõi út, Baross utca, Névtelen utca térségében, valamint a Múzeum körúton lesznek felszíni munkálatok. A munka megkezdésének alapfeltétele a 89-es trolibusz közlekedésének szüneteltetése, hiszen a troli felsõvezeték-rendszere akadályozza a munkagépek mozgását. A kabinet elfogadta azt a javaslatot, hogy a 89-es trolibuszt áprilistól az építkezés ideje alatt alacsonypadlós Solaris trolibuszokkal váltsák ki. Ezek a jármûvek 1 kilométer hosszan felsõvezeték nélkül, akkumulátorral is képesek üzemelni. A Kálvin téri csomópontot idén õsszel lehet teljes szélességében átadni a forgalomnak.








hirdet�s