Ismét fúrják az M6-os autópálya alagútjait Bátaszéknél

Ismét fúrják az M6-os autópálya alagútjait Bátaszéknél. Mind a négy alagút fejtését engedélyezte a hatóság, kivéve az “A” jelű északi részét. Itt továbbra is vizsgálják, hogy az miért omlott be július 24-én.

Az alagutak fúrását pénteken kezdték el a szakemberek, miután a Nemzetei Közlekedési Hatóság kiadta erre az engedélyt. A munkát jelenleg száz emberrel végzik. A technológián nem változtattak, ezentúl azonban szigorúbban vizsgálják az elvégzett munka minőségét, valamint azt, hogy az alagút deformálódik-e – mondta a Független Hírügynökségnek Rakita András a kivitelező cég főmérnöke. Hozzátette: az “A” jelű alagút északi oldalán viszont továbbra sem fúrhatnak. Azt, hogy ez miért omlott be július 24-én, még vizsgálják a szakemberek. Ha ezzel elkészülnek, akkor lehet meghatározni, hogy milyen technológiával szabad tovább dolgozni. A vizsgálat akár hónapokig is eltarthat.

Rakita András szerint kényszerpihenő ellenére tudják tartani a 2010. március végi átadási határidőt, de 150-200 emberrel több, csaknem 300 munkással dolgoznak tovább.

Az “A” jelű alagút július 24-én szakadt be Bátaszéknél az M6-os autópálya építésénél. 60 ezer tonna föld zuhant a vájatba. A szakemberek akkor megtiltották, hogy folytassák a munkát az összes alagútnál, így a “B, C, D” jelűeknél is. Július 31-én mégis életveszélyesen megsérült egy munkás. Ekkor derült ki, hogy a cég a tiltás ellenére tovább dolgoztatott. Augusztus 12-én újabb földmozgás volt az “A” jelű alagút felett, de csak deformálódások történtek. A pécsi bányakapitányság a történtek után 10 milliós bírságot szabott ki a kivitelezőre. Az építési tilalmat a múlt pénteken oldotta fel a Nemzeti Közlekedési hatóság.








hirdetés










hirdet�s