ISEUM Rallye – Mitsubishivel a nyugati murván

Kazérék Mitsubishivel vágnak neki a szombathelyi futamnak
Kazérék Mitsubishivel vágnak neki a szombathelyi futamnak
Ezúttal nem az R5-ös Ford Fiestát, hanem az EVO IX-es Mitsubishit választotta Kazár Miklós.

Két Kelet-magyarországi – Eger és Miskolc – futamot követően az ország nyugati szegletében randevúznak egymással a legjobb magyar ralisok. Az ORB idei harmadik versenyhétvégéjén a burkolat is változik, hiszen a szombathelyi központú ISEUM Rallye-n murván mérik össze az erejüket a párosok. A három bajnoki osztályban (ORB, Rallye2, Historic Challenge) nagyságrendileg száz egység vág neki a viadalnak, köztük természetesen a címvédő is ott lesz. A miskolci Kazár Miklós, és navigátora Ferenc Ramón az egri második és a hazai környezetben megszerzett harmadik helyezés után a dobogó legmagasabb fokára vágyik. Érdekesség, hogy a Maximmun Racing Team párosa ezúttal nem az R5-ös Ford Fiestával, hanem egy EVO IX-es Mitsubishivel áll rajthoz.

– Nagyon sokat gondolkodtunk azon, hogy a két remekül felkészített autóból melyiket válasszuk. Aztán felidéztük a három évvel ezelőtti sikerünket, és úgy döntöttünk, hogy a jó minőségű murvás pályákon jobb teljesítményre képes a Mitsubishi – indokolta a váltást Kazár Miklós. – Az év elején több versenyt is ezzel a technikával teljesítettünk, így természetesen nem lesz számunkra idegen. A csütörtöki teszten az utolsó beállításokat is elvégeztük rajta, a döntésünk helyességét pedig majd a hétvégén kell igazolnunk. Továbbra is óriási a csata az élmezőnyben, mi most húztunk egy váratlant, remélem, ennek meg is lesz az eredménye. Három esztendeje éppen Ramónnal nyertünk ezeken a pályákon, úgy ezen a helyszínen épp itt az ideje, hogy visszataláljunk a győzelem útjára.

Majdnem tökéletes

Mint ismert, Kazár Miklós bal karja még április elején eltörött egy kvadversenyen, ennek ellenére szűk három héttel a friss műtét után már rajthoz állt Miskolcon. Az egy pillanatig sem volt kérdés, hogy az ISEUM Rallye-n is vállalják a megmérettetést, még akkor sem, ha a pilóta sérülése még mindig nem jött teljesen rendbe.

– A karom már majdnem tökéletes, így mindenképpen a győzelemért szállunk harcba – szögezte le Kazár Miklós. – Ugyanakkor semmit sem bízok a véletlenre, Miskolchoz hasonlóan egy orvos és egy gyógytornász ezúttal is helyet kap a csapatunkban. A vezetési stílusomhoz közel álló terepre érkezünk, így bízom benne, hogy a sérülés már egyáltalán nem hátráltat majd.

Az ISEUM Rallye-n pénteken este tartják meg az ünnepélyes rajtceremóniát, az éles verseny pedig szombaton délután kezdődik az ORB számára. Az első napon három, a másodikon pedig tovább nyolc mért szakasz vár a mezőnyre, ezután hirdetnek majd győztest a szombathelyi célban.

ÉM-ME


Az ISEUM Rallye programja

Május 15. (péntek):

  • ORB, Historic Challenge: Rajtceremónia (ISEUM előtt): 19.45

Május 16. (szombat):

  • GY1 – Szombathely Rallye Katlan/1, 14,25
  • GY2 – Farkas erdő/1, 15.16
  • GY3 – Farkas erdő/3, 18.16

Május 17. (vasárnap):

  • GY4 – Szeleste/1, 07.01
  • GY5 – Csepreg/2, 07.32
  • GY6 – Szombathely Rallye Katlan/1, 08.16
  • GY7 – Szeleste/2, 10.54
  • GY8 – Csepreg/2, 11.25
  • GY9 – Szombathelyi Rallye Katlan/2, 12.11
  • GY10 – Szeleste/3, 14.47
  • GY11 – Csepreg/3, 15.18
  • Ünnepélyes díjkiosztó (ISEUM előtt), 16.28

A Rallye2 mezőnye vasárnap az ORB után teljesíti a nyolc gyorsasági szakaszt.