„Irigy mirigy, menni Dakar”

„Irigy mirigy, menni Dakar”
2008. december 28-a és 2009. január 12-e között első ízben kerül megrendezésre az Africa Race, a terepralizás világának legújabb hosszú távú sivatagi versenye.

A viadal a franciaországi Marseille-ből startol és a karaván Marokkót, valamint Mauritániát átszelve érkezik meg a célállomásra, Szenegál fővárosába, Dakarba. Az Africa Race útvonala ugyanaz, mint amelyen a 2008. januárjában terrorfenyegetettség miatt törölt Dakar-rali mezőnye haladt volna. A sivatagi megmérettetés főszervezője Hubert Auriol korábbi versenyző, sportdiplomata: az 56 esztendős szakember volt az első olyan Dakar-résztvevő, aki előbb motorral (1981, 1983), majd autóval (1992) is győzni tudott a sivatagi versenyen. Személye garancia lehet az Africa Race magas színvonalú szervezésére, ugyanis versenyzői pályafutásának lezárása után 1995-től 2004-ig a Dakar versenyigazgatójaként is tevékenykedett.

Navigál a Hónaljmirigy

Az Africa Race egyetlen magyar résztvevője, a Qualisport. 2007-ben Kovács Miklósnak, alkalma volt részt venni a Dakar Rallyn egy szervizkamion pilótájaként. A verseny során szerzett életre szóló élmények ösztönözték arra, hogy saját kamion építésébe fogjon, majd versenyzőként induljon a hazai és nemzetközi versenyeken. Egy régi barátságnak és a terepraliban rejlő kihívásnak köszönhetően a Qualisport csapatának tagja lett Sipos Tamás előadóművész, navigátor, akit az Irigy Hónaljmirigy együttesből ismer az ország. Szerelőként és második navigátorként Tóth Tamás ül a kamionban, melyet sok év tapasztalatával készít fel a versenyekre. Erősíti a csapatot az ország legtapasztaltabb sivatagi navigátora, Czeglédi Péter is, aki négy Dakarral a háta mögött felbecsülhetetlen értékű tapasztalatokkal rendelkezik.
A Qualisport Kovács-Sipos-Tóth összetételű triója a hazánkban és Romániában megrendezett Közép-Európa-ralin a kamionos kategória 41 indulója közül a 17. helyen végzett, maga mögé utasítva több gyári támogatású versenyzőt is. Októberben az istálló teljesítette az egyiptomi Fáraó-rali versenytávját is: ezen a versenyen Czeglédi Péter ül Sipos Tamás helyén.

Versenyinformációk

A verseny össztávja 6500 kilométer, amely 13 szakaszból áll össze. A rajtsorrendről a Marseille környékén megrendezésre kerülő prológ végeredménye dönt, míg a szakaszok Marokkóban, Mauritániában és Szenegálban kerülnek lebonyolításra. A célállomás a Dakar észak-keleti részén található Rózsaszín-tó, amely egyedülálló látványosság a világon. 18 nemzet képviselői alkotják az Africa Race mezőnyét, amely autókból, motorokból, quadokból és kamionokból áll majd.
A résztvevő nemzetek: Franciaország, Németország, Belgium, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Marokkó, Egyiptom, Szenegál, Mauritánia, Magyarország, Oroszország, Kazahsztán, Algéria, Hollandia, Svájc, Egyesült Királyság, Lengyelország. A verseny hivatalos honlapja: http://www.africarace.com.

A tények

CSAPATTAGOK
Kovács Miklós

Foglalkozás: autóversenyző, üzletember
Magasság: 175 cm
Súly: 123 kg
Hobbi: versenyzés
Utcai autó: BMW
Kedvenc verseny időjárás: szép idő
Kedvenc verseny talaj: mindegy
Legfőbb versenyzői motivációja: célkapu
Célja az autóversenyzéssel: Önmegvalósítás
Első versenyautója: Scania
Első autóversenye: off-road
Első tereprali versenye: 2007 Hungarian Baja

Sipos Tamás
Foglalkozás: navigátor, előadóművész (az Irigy Hónaljmirigy tagja)
Magasság: 183 cm
Súly: 100 kg
Hobbi: wakeboard
Utcai autó: terepjárók
Kedvenc verseny időjárás: szélsőséges és a kettő közt
Kedvenc verseny talaj: pázsit
Célja az autóversenyzéssel: végig érni az adott pályán
Első tereprali autója: Scania
Első tereprali versenye: 2007 Hungarian Baja

Tóth Tamás
Foglalkozás: navigátor, szervízvezető
Magasság: 170 cm
Súly: 62 kg
Hobbi: grillezés barátokkal
Utcai autó: amerikai autók
Kedvenc verseny időjárás: éjszakai versenyek
Kedvenc verseny talaj: erdő
Célja az autóversenyzéssel: versenyképes kamion
Első tereprali autója: Scania
Első tereprali versenye: 2007 Hungarian Baja

Czeglédi Péter
Foglalkozás: navigátor
Magasság: 175 cm
Súly: 85 kg
Hobbi: repülés
Utcai autó: Ford
Kedvenc verseny időjárás: +10 fok, kis szél, semmi több
Kedvenc verseny talaj: lőtér
Első tereprali autója: Toyota Land Cruiser
Első tereprali versenye: 2002 Veszprém

A Scania versenykamion
Márka és típus: Scania P420 CB4*4 EHZ model
Teljes hossz: 6,9 m
Teljes szélesség: 2,5 m
Tengelytávolság: 4,3 m
Teljes súly: 10 000 kg
Tengelyterhelés megoszlása (elöl / hátul): 62% / 38%
Üzemanyagtank kapacitása: 1000 liter
Motor típusa: DC 1203
Motorerő: 700 LE
Végsebesség: 150 km/h
Híd (első / hátsó): mindkettő gyári Scania híd
Felfüggesztés: kerekenként 2 db, 3 irányban állítható lengéscsillapító, hármas parabolarugókkal
Sebességváltó: Scania GRS905
Erőátvitel: ZF GTD900
Kabin: Scania CP19
Gumiabroncsok: Michelin, 1400 R20 XZL

Címkék: , , ,


0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s