Interbrand: Idén is a Coca-Cola a legértékesebb márka

Interbrand: Idén is a Coca-Cola a legértékesebb márka
Egy üdőtőital gyártóé idén is a legértékesebb márka a világon az Interbrand nevű cég idei listáján.

Az üdítőital-gyártó márkaértéke 70,5 millió dollár, a százas rangsor utolsó helyezettjéé, a divatmárka Burberryé 3,1 millió. A listán nagyobb részt amerikai cégek találhatók, és a legnagyobb márkaérték-növekedést is tengeren túli cég, az Apple könyvelhette el, miként a legnagyobbat is amerikai vállalat, a Harley-Davidson bukta. Az összesített adatok hű képet festenek az elmúlt három év világgazdasági történéseiről: a pénzügyi szolgáltatók a tavalyi hatalmas visszaesés után idén már markáns márkaérték-növekedést értek el, a szintén nagy veszteségeket elszenvedett autóipar pedig a kilábalás útján van.

Több elemű mutatókat tartalmazó számítás végeredménye a márkaérték, ami nem azonos a cég értékével. Az Interbrand egy sor feltételt támaszt ahhoz, hogy valamely vállalkozás felkerülhessen a legértékesebb világmárkák százas listájára. Például azt, hogy legalább három nagy földrészen jelen legyen, bevételének minimum 30 százaléka hazájából származzon, de legfeljebb fele egy másik kontinensről. Pénzügyi mutatói legyenek publikusak és áttekinthetőek.

A legnagyobb, 37 százalékos márkaérték-növekedést a számítógépek és okostelefonok piacán innovatív Apple érte el, éppen hogy megelőzve a szintén információ-technológiai Google-t és különleges telefonokat gyártó kanadai Blackberryt. Az őket követő három cég kivétel nélkül a pénzügyi szolgáltatások piacán működik. A legnagyobb vesztesek a patinás motorkerékpár-gyártó amerikai Harley-Davidson (-24 százalék), a japán autómárka Toyota és a fejlesztésekben kissé lemaradt finn Nokia. A hat nagy vesztes közt is van két pénzügyi szolgáltató, amelyek még nem dolgozták le a 2008 ősze elszenvedett hatalmas veszteségüket.

A legértékesebb márka idén is a Coca-Cola, 70,452 millió dollárt ér, utána informatikai cégek következnek, az IBM, a Microsoft és a Google. A legelső európai a finn Nokia a nyolcadik, a 11-ik Toyota pedig az első ázsiai társaság a listán. Olyan nagy, prémiummárkát előállító autógyártók, mint a Mercedes, BMW, a 12-ik és 15-ik, a Porsche pedig csak a 72-ik, a maga 4,4 millió dolláros márkaértékével, a Ferrari pedig 3,5 millióval a lista vége felé kullog. A századik a Magyarországon kevéssé ismert divatmárka a brit Burberry, 3,1 millió dollár márkaértékkel.

A TOP-100 márkaérték összesítése alapján összeállított országrangsort toronymagasan az Egyesült Államok vezeti 761 millió dollárral, a második Németország 98 millióval.
– Független Hírügynökség –








hirdet�s