Inkább a kosárért nyúlnak

Miskolc – Ritkábban? Olcsóbbat? Kevesebbet? Vagy csak a szükségeset? A válság – így vagy úgy – hatással van a vásárlási szokásainkra.

A válság eredményeképpen kialakult, megváltozott vásárlási szokásokra vezethető vissza, hogy az elmúlt évben kevesebben látogatták a bevásárlóközpontokat, értesülhettünk hozták nyilvánosságra a napokban a GfK Hungária legfrissebb kutatási eredményét.

A kérdésre, megváltoztak-e vásárlási szokásai a válság hatására, Lecső Gyuláné kisgyőri nyugdíjas elmondta: környezetében azt figyelte meg, hogy akárcsak ő, tudatosabban vásárolnak az emberek, önmagában nem elég hívószó, hogy valami olcsón kapható, inkább azt nézik, hogy mi az, ami feltétlenül kell, azon belül persze nézik a kedvezőbb árat is.

– Ahol leggyakrabban vásárolok, egy üzletlánc közepes áruháza, azt látom, hogy lecsökkent a nagy bevásárlókosarak száma, amit kitesznek, azt sem igen viszik, viszont rengeteg a piros kosár, a vásárlók inkább azért nyúlnak, mert amit egyszerre megvesznek, az abban is elfér.

El a fölösleggel!

A miskolciKovácsné Feke Zita a nagy bevásárlóközpontokban tapasztaltakról nem tud beszámolni, mert mint mondta, ő pont’ azokba nem jár.

– Egy éve még igen, de azt tapasztaltam, hogy sok olyan dolgot is megvettünk ott egy-egy nagybevásárlás alkalmával, amire nem igazán volt szükségünk, több mindent megromolva dobtuk ki. Jó ideje inkább egy hálózat közepes üzletében vásárolok, hetente, sőt, időnként kéthetente. Kényelmesebb is, nem kell annyit várakoznom a pénztárnál sem.

Az olcsóbb felé

A Tesco ugyan nem bevásárlóközpont, hanem áruházlánc (hiper- és szupermarketjeiből, illetve expressz boltjaiból összesen 11 van Borsod-Abaúj-Zemplénben), de a válságot ők is megérezték. Bár a vásárlói számot tekintve nem beszélhetünk csökkenésről, a kosárértéket illetően azonban némi visszaesés figyelhető meg. Inkább az olcsóbb, saját márkás termékeik, valamint az akciós áruk felé tolódott el a kereslet, tudtuk meg Szabó Anitától, a Tesco-Global Áruházak Zrt. külső kommunikációs szakértőjétől. Ám, mint mondta, épp megyénkben, a határmenti vásárlóturizmus hatására időszakonként még meg is élénkül a forgalom (átlagosan 4-5 százalékkal). Megyénkben a válságban még válságosabb helyzetet teremtő árvíz hatással volt a Tesco forgalmára is, különösen, hogy Sátorljaújhelyen jó időre be is kellett zárni az áruházat.

 








hirdet�s