ING Lízing: átalakul a lízingpiac

ING Lízing: átalakul a lízingpiac
Budapest, 2011. június 28., kedd (MTI) – A lízingpiac visszaesése miatt a piaci szereplők egy része eltűnt, más részük beolvadt az anyavállalatba, a szigorúbb szabályozás megtizedelte az ügynököket, az éledező piac húzóerejét az első negyedévben a haszongépjármű finanszírozás jelentette – olvasható abban az összegzésben, amelyet az ING Lízing Magyarország pr cége juttatott el az MTI-hez, kedden.

    A közlemény idézi Dömötör Attilát, az ING Lízing Magyarország vezérigazgatóját, aki szerint “a lízing finanszírozás megítélése megváltozott mind a vállalatok, mind a bankok szemében, a válságban felértékelődött a konstrukció átláthatósága, és a nagyobb biztonságot nyújtó fedezeti struktúrája”.
    Az ING Lízing Magyarország szakemberei szerint a hazai lízingfinanszírozóknak egy időben kellett szembesülniük a finanszírozási piac drasztikus csökkenésével és a finanszírozott portfólió fokozatos romlásával. Ennek oka abban keresendő, hogy a lízingfinanszírozási forma Magyarországon elsősorban a kis- és középvállalati szektorban volt jellemző, és a válság ezt a szektort érintette a legnagyobb mértékben. Ezeknek a folyamatoknak az eredményeként a hazai lízingpiaci szereplők száma csökkent: egy részük nem élte túl a válságot, a banki hátterűek közül pedig többen beolvadtak az anyavállalatba. Azok, amelyek túlélték ezt az időszakot, jelentős lépéseket tettek a költséghatékony működés felé, igyekeztek szervezetileg közelebb kerülni az anyabankjaikhoz.
    “A haszongépjármű szegmensben a gyárakhoz tartozó finanszírozók minden korábbinál jobb pozícióra tettek szert a hazai piacon, és az adott szegmensben bekerültek a piacvezető 5 finanszírozó  társaság közé. Ezek a cégek ugyanis – éppen a gyártói tulajdonosi hátterük miatt – a válság előtti kockázatvállalási szinten tudnak járműveket finanszírozni a nehéz időkben is” – mutatott rá Dömötör Attila. 

Lízing: az ügynökök 20-40 százaléka kiszorult a piacról

    A haszongépjármű piac áraiban jelentkező ciklikusságot ezek a szereplők jól ki tudják használni, ki tudják várni, amíg az új autók iránti kereslet növekedésével együtt megnő a használt autók iránti igény is, és az árak elindulnak felfelé, így biztosítva a problémás ügyfelek eszközeinek hatékonyabb újraértékesítését – magyarázta a szakember.  
    A vezérigazgató szerint a lízingpiacon is nagy változását jelentett az ügynöktevékenység szigorúbb szabályozása, amelynek következtében az ügynökök 20-40 százaléka kiszorult a piacról. Ezzel párhuzamosan  valamennyi finanszírozó számára felértékelődtek a közvetlen ügyfélkapcsolatok, és a piacon kialakult kisebb volument a saját értékesítési csapatok is képesek voltak maximálisan kiszolgálni. Azok a lízingcégek jártak jól, amelyek erős saját értékesítési csapatot építettek fel – olvasható az ING Lízing Magyarország összegzésében.








hirdet�s