Ikaruszaink égő szárnyai

Ikaruszaink égő szárnyai
A típushibás 412-es Ikaruszok közül tíz autóbuszt még mindig nem javítottak meg a BKV-nál. A hír hallatán az illetékeseket kérdeztük meg: mi újság ez ügyben a Szabolcs Volán Rt. házatáján?

Elkelne a frissítés

 

A 314 autóbuszból álló járműparkunk átlagéletkora 12,3 év, ez jóval meghaladja a kívánatost – tájékoztatta lapunkat IgnáczLászló vezérigazgató. – Összesen 168 autóbuszunk 12 év feletti, az állomány 58,6 százaléka. Az úgynevezett 200-asok családjánál például a gyártó 8 éves élettartamot jelöl meg, nálunk a jó karbantartásnak köszönhetően 12 éves ilyen autóbuszok működnek üzembiztosan. A fővárosban elhíresült 412-esek és 415-ösök a cégünknél eddig nem okoztak problémát, amely szintén a javítási technológiai fegyelem betartását igazolja. Minden igyekezetünk, hogy az öregedő járműparkunkat frissítsük, ám e folyamatot a lehetőségeink behatárolják – mondta Ignácz László.

Kétmillió helyett százezer

 

A cégnél 27 autóbusz-típus található. A nevezetes 412-esből 2 darab van (csupán 3 évesek) a 415-ösből 10 darab, amelyek 10 év körüliek – tudtuk meg Füzesséry Gábortól, a Szabolcs Volán Rt. műszaki üzletág főmérnökétől. – Az első fővárosi autóbuszos tűzesetek után a Volán Egyesülés még 2002-ben megküldte számunkra a szükséges tájékoztatót. Ezt teljesebbé tettük a saját javítási technológiánkkal: sikerült e járművek szigetelesét a valóban szűk motortérben éghetetlen anyagra cserélni, ugyanakkor a rögzítéseket is megfelelően elvégezni. A BKV teljes felújítása autóbuszonként 2 millió forintba került, mi ezt ily módon százezerből megoldottuk. Nálunk az autóbuszok 3–4 hetente úgynevezett aknás ellenőrzéseken esnek át, negyedévente végezzük el az 1-es, évente pedig a 2-es szemlét. Ez utóbbi a kötelező műszaki vizsgát is jelenti – mondta Füzesséry Gábor.

-Lefler György –








hirdet�s