Ifj. Ranga a miskolci rangadó előtt

ifj. Ranga László (Fotó: rally.hu)
ifj. Ranga László (Fotó: rally.hu)
Az autó topon lesz – az egyszer biztos. Ezt a megnyugtató tényt biztosan elkönyvelheti a 14. Miskolc Rally előtt ifjabb Ranga László és navigátora, Benkő András.

A Mitsubishi Lancer EVO IX-est ugyanis az a Topp Zoltán készíti fel, aki a pilóta édesapjának, a hatszoros abszolút bajnok Ranga Lászlónak a verseny-szerelője volt. Ha valaki, hát Topp Zoltán ismeri a szervízelés minden csínyját-bínját. Az autó már Egerben, a bajnoki szezonnyitóra is tökéletesen felkészített állapotban érkezett, ahol a Herczig Autósport kettőse első nekirugaszkodásra az N/4-es géposztályban, illetve az N-csoportban is a 6. helyet csípte el. A versenygép azóta csak jobb lett, bizonyság erre, hogy a horvát bajnokság legutóbbi futamán az abszolút 6. pozícióban végeztek vele. A Mitsubishi új programot kapott, a páros lendülete viszont a régi. Egerben még magázódtak az EVO IX-el, nehezen igazodtak el a számtalan beállítási lehetőség között, a bajnokság második futamán viszont mihamarabb meg kell találni a tegező hangot, azaz az optimális beállításokat.

A pilótának nincsenek túlzottan jó emlékei az elmúlt évi versenyről. A Szuper 1600-as kategóriában ugyan negyedik lett, ám az egész futam során fékproblémák hátráltatták. A kanyarok előtt folyton pumpálni kellett a fékpedált, hogy egyáltalán legyen valami fékerő.

Ifjabb Ranga László először a másodosztályban ismerkedett a Miskolc környéki pályákkal, majd az élvonalban is megtapasztalta: a jó helyezéshez az út a pontos itineren át vezet.

– Sokkal veszélyesebbek, tempósabbak ezek a pályák, mint az egriek – nyilatkozta ifj. Ranga László. – Bejártuk ugyan a pályákat, de pontosítani kell az itinerünket. A mostani gyorsasági szakaszok közül a többség ismeretlen. Két pályán versenyeztem, a többi viszont új számomra. Ráadásul ezek meglehetősen tempósak, amelyek kevésbé fekszenek nekem. A technikás részeket sokkal jobban kedvelem. Itt nincs idő a gyorsasági szakaszok feltérképezésére, nagyon be kell kezdeni, mert aki elalszik, behozhatatlan hátrányba kerül.

A géposztályban – csakúgy, mint Egerben – 25 páros nevezett. A rendkívül kiegyenlített mezőnyben az első tíz hely egyikét céloztuk meg, és ha minden flottul megy, bekerülhetünk a közvetlen élmezőnybe. Ezen leszünk, az biztos.








hirdet�s