Húsz év üvegipari tapasztalat

Miskolc – A hazai cégekkel is fel tudják venni a versenyt, és külföldi partnereknek is szállítanak.

Az Alumínium Ablak és Homlokzat Egyesület soron következő ülését a Mályi­Glass Kft. szervezésében Miskolcon tartották. A dél­előtti programban a résztvevők megismerkedhettek a cég egészével. Jártak a telephelyeken, megnézték a referenciamunkákat, például a miskolci polgármesteri hivatal és a Miskolci Egyetem impozáns üvegfelületeit, és délután a miskolctapolcai Bástya Hotelben átfogó prezentációban mutatták be a cég munkáját.

Szakmai és érdekvédő

Az Alumínium Ablak és Homlokzat Egyesület tagvállalatai érdekeinek közös megvalósítására létrehozott szakmai és érdekvédelmi szervezet. Csak azon cégek lehetnek tagjai, amelyek piaci stratégiájuk megvalósításában elengedhetetlen alapkövetelménynek tekintik a termelés- és termék minőségét, és ennek értelmében az ALUTA védjegyének letéteményesei – idézte az alapító okiratot Fegyverneky Sándor, az ALUTA Egyesület elnöke.

Az egyesület célja szakmai együttműködések kialakítása a közügyek, műszaki szabályozás, szabványosítás, minőségbiztosítás, oktatás, kommunikáció, piacvédelem, a tisztességtelen vállalkozói magatartás kiszűrése területén, valamint a tagok közös szakmai és gazdasági érdekeinek képviselete – fogalmazta meg az elnök.

Két évtized

A MályiGlass Kft. az idén húsz­éves. Ez alkalomból Pásztor Sándor ügyvezető igazgatót kérdeztük.

– 1984-ben végeztem a Miskolci Nehézipari Műszaki Egyetem kohómérnöki szakán, és úgy kerültem a Miskolci Hengerelt Üveggyárba. Az üveggyár megszűntével – a feleségemmel – igyekeztünk folytatni az üvegipari munkát. Később Mályiban sikerült felépíteni egy csarnokot, ahol ezen a területen egyre több dolgozó alkalmazásával tudtunk továbblépni – ismerteti. Ma több mint hatvan főt foglakoztat a vállalkozásuk, két csarnokkal családi vállalkozásként.

Jelenleg hatszor háromméteres úgynevezett Jumbo üveget tudnak feldolgozni. Így a hazai nagyobb cégekkel is fel tudják venni a versenyt, és külföldi partnereknek is tudnak szállítani. Ez a részarány 10 százalék jelenleg.

Kérdésünkre – melyek a „legmenőbb” termékek most a vállalkozásnál – a cégtulajdonos elmondta: az egyik a Super­glass hőszigetelt üveg, három rétegben kriptonnal töltött, aminek a hőátbocsátási tényezője a téglafalakkal vetekszik. A belsőépítészetben használt üvegek (üvegkorlátok, üveg járófödémek, zuhanyfülkék) és az integrált reluxás hőszigetelt, illetve az LCD-fóliával bevont üvegeket, amelyek egy vezérlés segítségével képesek matt üvegből teljesen átlátszóvá válni.

ÉM-PGY








hirdetés