Húsvét után beszélnek a 39-es útról

Tokaj – A sajtóban széles publicitást kapott az OTT módosításának jelenlegi vitaanyaga.

A vita alapja, hogy továbbra is Tokaj történelmi belvárosára terelik az északkeleti kamionforgalom jelentős részét.
Tokaj – és környéke közlekedésfejlesztésének megvitatására együttműködési hajlandóságot mutat a VÁTI és a szaktárca, de a megoldásig rögös út vezet – közli Májer Jánostokaji polgármester, aki ingerülten reagált az Országos Területrendezési Terv módosítási vitaanyag javaslatára.
A polgármester már rövidtávon is kétségbeejtőnek találja a világörökségi települések közúti közlekedési rendjét.
Egyeztetési hiányosságok miatt nem jutottak el a VÁTI-hoz azok a korábban készült tervek és tanulmányok, amelyeket a hosszú távú tervbe be kellett volna építeni.
Mind a Tokaji, mind a Tiszavasvári Kistérség számára előnyös megoldás lenne a 39-es tervezett út megépítése, ez összekötné az Észak-Magyarországi és az Északalföldi Régiót, a Hortobágyi világörökségi területet, a tokaji kultúrtáj világörökségi területtel, nem beszélve a nemzetközi és hazai árufuvarozásról – sorolja Májer János.

Támogatják a városvezetőt

Az ezer éves város fuldoklik a “kamionbűzben”, a kétségbeesett lakosok nem engedhetik utcára a gyerekeiket a száguldó monstrumok miatt, az utak tönkre mentek, a házak repedeznek, az ősi pincék előbb – utóbb berogynak.
Az idegenforgalomból és borászatból élő Tokaj és Dél-hegyalja világörökségi településinek lakói nem értik, hogy Magyarország emblematikus történelmi helységeit miért engedik a “kamionok-harmincadjára”.
A segélykiálltásra reagált a VÁTI. Jelezte, hogy a korábban elkészített terveket beszerzi és tanulmányozza, ugyanis esélyt lát az OTT javaslatban a 39-es út déli szárnyának a feltüntetésére.
Tokaj polgármestere – a szakemberekkel egyeztetve – elküldte az elkerülő út tervét a várostervezőkhöz.
A médiában a GKM is jelezte tárgyalási hajlandóságát, bár kifejtette, hogy a hegyaljai város polgármestere által könyörgött utak nem szerepelnek a tárca 2007-2013-s tervei között.
Májer János szerint mindenképpen tárgyalni kell, legjobb lenne a helyszínen, hiszen az útállapototok, a forgalmi túltelítettség és terhelés, magáért beszél.
A tárcával történő egyeztetésre a húsvéti ünnepek után kerül sor, Májer Jánost támogatásukról biztosították a szomszédos kollégák.

SFL








hirdet�s