Hogyan védekezzünk a keréklopás ellen?

Hogyan védekezzünk a keréklopás ellen?

Az elmúlt időszakban ismét elszaporodtak
az autókerék lopások. Van-e
megnyugtató megoldás, amellyel
biztonságban tudhatjuk autónkat? 

Miskolcon néhány nappal
ezelőtt a megyei
rendőrkapitányság éppen ilyen
ügyben vett őrizetbe két fiatalembert,
akik a gyanú szerint tizenhét
autóról szerelték le
felnistől a gumiabroncsokat, majd azt
továbbértékesítve
több, mint négymillió forintos
kárt okoztak a tulajdonosoknak.


Felmerül a kérdés: hogyan lehet
védekezni a keréklopások
ellen? Török Zoltánt,
az egyik miskolci
márkakereskedés munkatársát
kérdeztük.

Nézze
meg videónkat: 

A biztonsági kerékcsavar


„A legelterjedtebb a megelőzésre a
biztonsági kerékcsavar, vagy más
néven kerékőr.” – mondta a
szakember. „Persze száz
százalékos védettség
igazán nincs, hiszen sajnos amit nagyon akarnak,
az el is viszik, azonban ez a csavar nagyban
megnehezíti a lopást. Aki
már pórul járt, eleve így
veszi és kéri az autót, míg
sokan csak a saját kárukon tanulva ,
utólag szerzik be. A dolog lényege az,
hogy vannak az általánosan
használt kerékcsavarok, amelyek a
normál kerékkulccsal levehetőek.
Ugyanakkor vannak a biztonsági
kerékcsavarok, amelyhez speciális csavar
tartozik és csak ennek
segítségével vehető le a
kerék. Ez mondhatni személyes
védelmet nyújt.” 

Akár milliós
nagyságrendű

Török Zoltán
elmondta, hogy a nagyobb,
prémiumkategóriás
autóknál egy könnyűfém
felni szett akár milliós
nagyságrendű is lehet, így nem
meglepő, hogy a nagy értékű
könnyűfémfelnivel rendelkező
autók tulajdonosai még inkább
mindent megtesznek a védelemért.

„Egy átlagos biztonsági
kerékőr készlet 5- és 10 ezer
forint között mozog, ami úgy
érzem, hogy egy autó, és a
kerékszett árához képest
nem nagy befektetés” – tette hozzá.
„A legjobb viszont az, ha a tulajdonosok
riasztóval is felszerelik az autót,
hiszen minél több biztonsági
„zóna” van, annál
inkább elveszi a lopásra
szakosodottak kedvét. Mindezek mellett nem
árt ébernek lenni: figyeljünk oda az
autóra, vizsgáljuk meg magunk azt, hogy
nincsenek-e például lelazítva a
kerékcsavarok.”








hirdet�s