Hogyan születtek a kozmetikai világmárkák?

Hogyan születtek a kozmetikai világmárkák?
A szépséget már sokan és sokféleképpen próbálták definiálni, de átfogó, tökéletes definíciót nem sikerült alkotni. Sokan hiszünk viszont abban, hogy a szépség belülről fakad, de megfelelő teret kell adni annak kiteljesedéséhez. Fontos az ápoltság, a jó megjelenés, az önbizalom, a mosoly és úgy általában a kisugárzás.

Mindegy, hogy ember huszonéves vagy hatvanas éveit tapossa már, a szépség nem korfüggő, viszont egy nagyon relatív dolog. Ami nekem tetszik, lehet, hogy a másiknak nem, ami pedig a másiknak a szépséget jelenti, az nekem köszönő viszonyban sincs a szépség fogalmával. Nincs ezzel semmi baj, hiszen ahányan vagyunk annyifélék, és manapság már annyi mindent tehetünk azért, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, hogy bármikor képesek lehetünk a megújulásra, a fiatalodásra. Segítségünkre ebben pedig a legnagyobb kozmetikai világmárkák vannak, amik évtizedek óta fürdőszobánk polcait foglalják el.

Az Avon márkát sokan ismerjük, de azt már kevesebben tudjuk, hogy ezt 1886-ban alapította David H. McConell Amerikában, akinek az az ötlete volt, hogy a vevők közvetlenül a gyártótól vásároljanak, ne pedig a boltok polcairól. A szóban forgó úriember egyébként utazó könyvárusként tevékenykedett, és rendszeres vásárlóinak illatmintákat adott ajándékba. Rövid időn belül észrevette, hogy vásárlói elkezdték keresni is az általa népszerűsített parfümöket, így inkább erre és a szépségápolásra kezdett koncentrálni. Mára az Avon világméretűvé nőtte ki magát, szinte minden hölgy ismeri a márkát. Az Avon környezettudatos vállalat, ami abban nyilvánul meg, hogy nem végez állatkísérleteket és ózonbarátok az elkészült termékei. Az Avon azon cégek egyike is, ami minden évben kampányol a mellrák megelőzésének fontossága mellett.

Aki ismeri az Avont, nagy valószínűséggel találkozott már az Oriflame márkával is, ami 1967-ben alakult. Ezt Stockholmban hozta létre egy svéd származású testvérpár, Robert és Jonas af Jochnick. Egy önálló céget alapítottak, hogy létrehozhassák, amit megálmodtak. A cég egy óriási, multinacionális szépségápolási vállalattá nőtte ki magát, mely a világ több mint hatvan országában jelen van a piacon. Az Oriflame is elszánt a környezettudatosság terén. A természetet tiszteletben tartva, abból állandóan új ötleteket merítve, természetes alapanyagokat használ fel termékei előállítására. Egyedi megoldásuk az Oriflame regisztrációs lehetőség, ezzel a felhasználók maguk is a márka termékeinek terjesztőivé válhatnak, így a baráti ajánlások révén sokkal több termék adható el.

Ha meghalljuk azt a szlogent, hogy „Törődj magaddal”, rögvest tudjuk is azonosítani a Garnier márkával. A cég 1904-ben született, akkor még Laboratoires Garnier néven, melyet a L’Oréal az 1970-es években felvásárolt. A Garnier víziója szerint a szépség mindannyiunké, és csak rajtunk múlik, hogy ezt mások számára is megmutassuk. A szépség nem más, mint törődni magunkkal – innen ered a szlogen – vagyis ne sajnáljuk az időt magunktól, ápoljuk testünket, lelkünket, hiszen csak így őrizhetjük meg sokáig fiatalságunkat és szépségünket.

A Maybelline céget Thomas L. Williams 1915-ben alapította, amikor is Maybel nevű húgának elkészítette a világ első szempillaspirálját. Először csak szempillaspirálokat gyártottak, majd hamarosan megjelentek egyéb szemre való sminktermékekkel és eszközökkel is. Később, a 70-es években jelentek meg az arc, ajak és körömápoló termékeik. A Maybelline mind a mai napig kizárólag smink termékeket gyárt és a vállalat 1996 óta a L’Oreal tulajdonában van.

– PR cikk –

Címkék: