Hogyan csökkenthető a koleszterin gyógyszer nélkül?

Hogyan csökkenthető a koleszterin gyógyszer nélkül?
Manapság nagyon sokat hallunk a megfelelő koleszterinszint szükségességéről. Az emelkedett koleszterin emeli a szív- és érrendszeri megbetegedések esélyét.

Táplálkozás

Ha magasabb a koleszterinszintünk, és orvos másként nem rendeli, akkor először érdemes az étrendünkön változtatni, ezzel csökkentve a vércukrunkat, vérnyomásunkat és testsúlyunkat is. A legtöbb esetben ugyanis a nem megfelelő táplálkozás okozhatja a problémát. A legfontosabb, hogy a zsírbevitelt csökkentsük, azok közül is leginkább a telített és a transzzsírsavakat. Napi zsírbevitelünk 30% körül legyen.

Az étrendünk megváltoztatásával nagyon sokat tehetünk a megfelelő koleszterinszintünkért, ezzel csökkentve a az érelmeszesedés, az agyvérzés és a szívinfarktus kialakulásának esélyeit. Ajánlott élelmiszerek: halak, teljeskiőrlésű gabonafélék, magvak, sárgarépa, fokhagyma, a brokkoli, és egy jó hír az édesszájúaknak: a minőségi étcsokoládé.

Mivel a koleszterin egy zsírfajta, ezért a legtöbb állati eredetű táplálékban megtalálható. Ebből követlezi, hogy a vegetáriánusok, közülük is a vegánok között jóval kevesebb a magas koleszterinszint. Emiatt célszerű a növényi eredetű élelmiszereket előnyben részesíteni, háttérbe szorítva így az állati eredetű zsírok bevitelét. Sok zöldség és gyümölcs fogyasztása ajánlott. Részesítsük előnyben az otthoni ételkészítést, így könnyen ellenőrizhetjük, hogy mi kerül asztalra, elkerülve, hogy nem tudjuk egy már készen vásárolt termékről, hogy milyen eljárással, milyen alapanyagok felhsználásával készült. A konyhában érdemes lecserélni a zsírt, olajat extra szűz olívaolajra, a magas zsírszázalékú tejtermékeket alacsonyabb zsírszázalékúakra, a fehér kenyeret teljeskiőrlésű pékárúkra, és fogyasszunk sok Omega3-ban gazdag ételt.

Sportolj!

Az egyik legjobb koleszterincsökkentő módszer a megfelelő diéta mellett a rendszeres sport, ugyanis a testmozgás jó hatással van a koleszterinszintünkre. Aki korábban nem sportolt rendszeresen, ajánlott szakember segítségét kérnie, hogy megtalálják a legmegfelelőbb edzésformát a testük számára. Van aki a magas koleszterinszint mellett magas vérnyomással, cukorbetegséggel, vagy éppen csak jelentős túlsúllyal rendelkezik. Egy nem jól megválasztott mozgásformával többet árthatunk mint használnánk. A hangsúly pedig a rendszerességen legyen. Felejtsük el a mozgásszegény életmódot, és tegyünk az egészségünkért.

Mit tehetünk még?

Hagyjuk el a káros szenvedélyünket, pl dohányzás, alkoholfogyasztás. Együnk: sok fokhagymát, mert a fokhagymának a zsírsavcsökkentő hatása van, halat, mert a hal tele van Omega3 zsírsavval. Igyunk frissen facsart narancslevet, mert helyreállítja az LDL és a HDL szintet, melyek az úgynevezett ‘jó’ és ‘rossz’ koleszterinek.

A kor előrehaladtával növekedhet a koleszterinszint, ezért nagyon fontos adott időközönként ennek ellenőrzése laborvizsgálatokkal.

– PR cikk –

 

Címkék: