Hogyan befolyásolja az alvás a karrieredet?

Akt.:
Cvonline.hu
Cvonline.hu
Mai rohanó világunkban, zsúfolt napjainkban alvásra alig jut idő. Tudtad, hogy a kevés alvás csökkenheti a munkahelyi teljesítményed is?  A napi stressz, az időjárás változásai, vagy egy késő esti, nehéz vacsora is okozhat álmatlan éjszakákat.

Ha ez az állapot azonban tartósan fennáll, a kóros kialvatlanság súlyos problémákat idézhet elő. A Theundercoverrecruiter.com összegyűjtötte, milyen hatással van az alvás hiánya a munkahelyi produktivitásra és mit tehetünk ennek elkerülése érdekében. 

Mennyi alvásra van szükségünk?

Egy átlagos felnőttnek 7-9 óra közötti alvásra van szüksége naponta. Azok, akik 6 óránál kevesebbet alszanak, bizonyítottan kevésbé hatékonyak a munka végzés során.

Akik rendszeresen 5 óránál kevesebbet alszanak, pedig olyan agyműködést produkáltak a kutatás során, akár egy ittas sofőr. Csökkent reakciókészség, koncentrációvesztés, lassúság.

blog_reklam

Hogyan befolyásolja az alvás hiány a munkahelyi teljesítményt?

A kialvatlanság negatív hatással van a kreativitásra és az innovációra. Aki nem alszik eleget, megnövekedik a stressz szintje, ami hátráltatja a munkavégzést és a motivációvesztést eredményez.

Mik a kialvatlanság jelei?

Ingerlékenység és rosszkedv.

Könnyen elfelejti a teendőket és a szokásosnál több figyelmet igényel a feladatok megoldása.

Szélsőséges esetben hallucinációt és szorongást is okozhat.

ÉRDEKES: A hatékony otthoni munkavégzés titka

Hogyan kerülheted el az alváshiányt?

Tanuld meg milyen egy pihentető, egészséges alvás.

Ne mobilozz! Kutatások kimutatták, hogy a laptop, telefon és egyéb elektronikai eszközök lefekvés előtti használata meghosszabbítja az elalvás folyamatát.

Kerüld a koffeint, főleg lefekvés előtt és mozogj rendszeresen!

Biztosíts, hogy a számodra megfelelő minőségű ágyban és ágyneműben kényelmesen tudj pihenni.

További hasznos cikkek a Cvonline.hu blog oldalán! 



Sporthírek