Hogyan alakítható ki a település pozitív imázsa?

Akt.:
Dr. Piskóti István előadása
Dr. Piskóti István előadása - © Fotó: Bujdos Tibor
Miskolc – Városmarketing-szakemberek oktatása kezdődhet a Miskolci Egyetemen.

Mitől lehet egy település sikeres és egyúttal vonzó mások számára is? Hogyan alakítható a település imázsa? Hogyan érhetjük el a polgárok, a turisták és a vállalkozások elégedettségét, lojalitását? – többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ csütörtökön település-marketing workshop keretében a Megyeháza dísztermében.

A workshopra a megyei polgármesterek, paktummenedzserek, turisztikai és marketingszakemberek, rendezvényszervezők, valamint településfejlesztésben érdekelt egyesületek, alapítványok képviselői jöttek el. Az előadók között volt dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója, Cziczó Zsuzsanna, a Miskolci Polgármesteri Hivatal Kulturális és Marketing Osztály osztályvezetője, dr. Makkai Orsolya, a Barcika Art Kft. ügyvezető igazgatója és Gecsei Anikó, a Megyei Önkormányzati Hivatal Paktumiroda paktummenedzsere.

Marketingaktív megye

Az esemény apropója, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat 2018-ban elnyerte a Marketingaktív megye címet. Ez az elismerés nem pályázható, hanem annak köszönhető, hogy a 4. Országos Városmarketing Díj keretében a legtöbb elismerő Városmarketing gyémántot megyebeli települések (Kazincbarcika és Miskolc) nyerték el, a két város összesen kilencet. A Megyei Önkormányzat a kitüntető címmel megkapta a lehetőséget egy településmarketing workshop rendezésére is a Marketing és Turizmus Intézettel közös szervezésben.

Török Dezső, a megyei önkormányzat elnöke, a rendezvény fővédnöke bevezetőjében elmondta: Meggyőződése, hogy túl a természeti adottságokon minden településnek szüksége van menedzselésre, amely során több szakterület bevonásával alakíthatják ki a módszerét annak, hogyan lehet több turistát az adott helyre vonzani, segíteni a helyi vállalkozások fejlesztését.

Nagy érdeklődés mellett

Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója a település-marketingről szóló előadásában jelezte: akkreditálták a képzést, így rövidesen városmarketing-szakemberek oktatása is elkezdődhet a Miskolci Egyetemen. A témával kapcsolatban kifejtette: jelenleg a szakmában az úgynevezett Marketing 3.0 időszakát éljük, amelynek jellemzője az érték-központúság, de a Marketing 4.0 is egyre inkább jelen van, melyet a digitális megközelítés jellemez. Fontos meghatározása a mai megközelítésnek a „coopetition”, mely a megye egyes települései közötti egészséges verseny mellett, a külső irányban szükséges okos összefogást hangsúlyozza – emelte ki az előadó.

ÉM


A vizsgára készülő Farkas Viktor a saját jegyzeteiben bízik
Miskolc - Van olyan hallgató, aki koffein-túladagolással került kórházba az előző vizsgaidőszakban. Hét-nyolc vizsga, nem kevés egy félévben, de a Miskolci Egyetem hallgatói még a szorgalmi időszakban igyekeznek megszerezni a megajánlott jegyeket. Így aztán könnyebb dolguk van ilyenkor, a vizsgai...

Balról: dr. Bodnár István, dr. Mikita Viktória, Forgács Zsófia, Cseh Dávid
Miskolc - Fiatal oktatók, tudományos szakemberek prezentálták munkájukat és vettek át díjat a Miskolci Egyetemen. A Terplán Zénó Program ösztöndíjjal támogatta szakmai fejlődésüket, hogy ambícióikat helyben, Miskolcon tudják megvalósítani. A támogatási időszakot lezáró keddi konferencián a fia...