Hiánypótló program indult a Testnevelési Egyetemen

Akt.:
Hiánypótló program indult a Testnevelési Egyetemen
A Testnevelési Egyetem hiánypótló projektet indított el, melynek célja a tanárok és edzők felkészítése a mindennapos testnevelésórák kihívásaira. A projekt során új módszertanokat dolgoznak ki, képzéseket tartanak, mentorrendszert és szakmai hálózat építenek ki.

A Testnevelési Egyetem az Európai Unió támogatásával hiánypótló projektet indított el. A TÁMOP-3.1.19-15/1-2015-0001 azonosító számú „Tartalmi-módszertani fejlesztés, valamint pedagógus továbbképzés a mindennapos testnevelés terén” című kiemelt projekt során egyrészt tartalmi-módszertani fejlesztés, oktatásmódszertan továbbfejlesztés, valamint pedagógus továbbképzés zajlik. Emellett kiépült egy szaktanácsadói és mentorrendszer, valamint egy szakmai hálózat is.

 

Annak, hogy a gyerekek az iskolában minden nap egy-egy órát felszabadultan mozoghatnak, játszhatnak, és eközben megismerkedhetnek különböző sportágak alapjaival, óriási jelentősége van. Ez jó hatással van az egészségükre, hat a sporthoz való hozzáállásukra és a versenysport szempontjából is előnyös lehet, hiszen ha többen sportolnak rendszeresen, akkor később nagyobb bázisból lehet tehetségeket keresni. A mindennapos testnevelésórák a gyerekek testi és szellemi fejődését is elősegítik. Nem mindegy azonban, hogy ezeket az órákat a tanárok milyen tartalommal töltik meg. Eddig nem készült olyan átfogó módszertan, amely ebben iránymutatást nyújtana.

 

A most elkészült módszertani fejlesztések jelentik a kiemelt projekt tartalmi gerincét: tananyagok, módszerek készültek el, amelyeket a képzések során adnak át a pedagógusoknak. A kidolgozott elméleti háttér alapján online elérhető segédanyagok és oktatófilmek készültek. Elsősorban a labdajátékokhoz, kiemelten a kézilabda területéhez kapcsolódó új módszertanokat, eljárásokat dolgoztak ki a szakemberek. Ennek során meghatározták, hogy miként kell tanítani a kézilabdázást az iskolában; mit, és melyik korcsoportnak érdemes átadni, milyen módszerrel, melyek azok a tananyagok, amiket egy időben vagy inkább egymásután érdemes tanítani, tanulni.

 

A kidolgozott módszereket – melyeket világszínvonalú filmes és képi anyagok tesznek szemléletesebbé, érthetőbbé – a tanárok a jelenleg zajló képzések során ismerhetik meg. A program minden tanárt megszólít, alsó tagozattól az érettségiig és azoknak a szakembereknek is szól, akik a délutáni foglalkozásokat, szakköröket tartják. A képzések ingyenesek, akkreditáltak és 30 kreditpontot érnek a pedagógusoknak. A képzések óriási segítséget nyújtanak a tanároknak és az edzőknek, hiszen nagyon jó iránymutatást adnak ahhoz, hogy milyen alapokat kell beépíteni a mindennapos testnevelésbe.

 

 

A projekt vívmánya, hogy nem csak pedagógusoknak szervez képzést, hanem a mentoroknak is, akik a projekt lezárulta után a mentorrendszert fogják továbbműködtetni. Ennek köszönhetően a később is hozzáférnek majd a testnevelők az elkészült tudásanyaghoz és telefonon vagy online segítséget is tudnak majd kérni. A projekt nem csak azért egyedülálló, mert a hiányzó módszertanok elkészülnek, hanem abból a szempontból is, hogy szakmai hálózatot épít ki. Korábban sem a sportolókra, sem az edzőkre, testnevelőkre, sportszakemberekre vonatkozó központi adatnyilvántartás nem jött létre, ezért az együttműködés és tudásátadás nehezen működött a szakmában. A projekt során a testnevelőkkel, igazgatókkal, edzőkkel, sportszakemberekkel élő kapcsolatot alakítanak ki és hálózatot építenek ki.

 

Eddig több mint kétszáz fő végezte el a képzéseket egy hét alatt, melyekről a visszajelzések rendkívül pozitívak.

virtualcampus.tf.hu

 







hirdetés