Hétfőn egyezett a családsegítő és a szolgáltató a gyulai áramszámlák miatt

A Dél-magyarországi Áramszolgáltató (DÉMÁSZ) szerint ki kell fizetniük a villanyszámlát azoknak a családoknak, akik éveken át rossz mérőóra adatok alapján kapták a számlát, így a ténylegesnél kevesebb áram után fizettek eddig. A tanyán élő családokkal a gyulai családsegítő szolgálat közvetítésével hétfőn egyeztet a szolgáltató.

A hiba a mérőórák cseréjénél derült ki. Az áramszolgáltató ezután egy családnak közel másfél milliós, a többi családnak pedig 300, 100 és 85 ezres számlákat postázott.

– Nekünk az a jó ha az ügyfél fizetni tud, biztos, hogy találunk olyan megoldást ami mindenkinek megfelel – mondta el a Független Hírügynökségnek Kovács Krisztina a DÉMÁSZ kommunikációs igazgatója.Hozzátette: mindenkivel felveszik a kapcsolatot és részletfizetési lehetőséget adnak. A szolgáltató elismerte ugyan, hogy hibázott, de szerintük a fogyasztás megtörtént, így a számlát ki kell fizetni. Ilyenkor a szolgáltató az adott időszakban érvényes tarifa alapján számolja ki az elfogyasztott áram értékét, és annyi idő alatt lehet kamatmentesen törleszteni a számlát, amennyi idő alatt a fogyasztás történt.

Petrináék a szolgáltató szerint 33 hónap alatt fogyasztottak el közel másfél millió forintnyi áramot, így ezt az összeget ugyanennyi idő alatt kell kifizetniük. Ez azt jelenti, hogy a havi 60 ezer forintból élő négy gyermekes családnak 40 ezer forinttal nő havonta a rezsi költsége. Petrináék ugyanakkor állítják, a számlákból számukra nem derül ki, hogy a szolgáltató mi alapján határozta meg a 33 hónapot, szerintük ugyanis ez idő alatt nem fogyaszthattak el ennyi áramot.

Szomszédjuk Balogh Tamás 337 ezer forintról kapott számlát. Neki a szolgáltató azt írta “A mérő öt karakteres viszont a leolvasók éveken át négy karaktert regisztráltak, ezért a fogyasztását csak 1574 kWh-ig számláztuk ki. Öt évre visszamenőleg napra pontosan a megfelelő egységárral számlázásunkat az alábbiak szerint korrigáltuk.” A férfi tanyáján egy hűtő, egy tévé és néhány villanykörte fogyasztja az áramot. Ő sem érti, hogy miért kell ilyen sokat fizetnie, mikor közben is fizettek a kapott számlák után.

Alt Norbert a gyulai családsegítő szolgálat munkatársa elmondta: hétfőn ülnek le egyeztetni a szolgáltatóval és az érintett családokkal az ügyben. A családsegítő munkatársa úgy fogalmazott: mivel ő nem szakértő, így szeretné ha a fogyasztóvédelemi felügyelőség is kivizsgálná az ügyet.








hirdet�s