Sárospatak

2020.06.24. 15:30

Megkezdődött a brand építése

Sárospatak történelmi értékei mellett fiatalos arcát is megmutatná.

Bódisz Attila

Forrás: Bódisz Attila

– A történelmi diákváros város neve ma is jól cseng a turisztikai palettán, de az önkormányzat elérkezettnek látta az időt arra, hogy Sárospatak ne csupán egy idegenforgalmi célpont legyen, de az ott elérhető értékeket összefoglaló márka is. Sárospatak az utóbbi években sokat lépett előre a turizmus területén, szinte minden idegenforgalmi célpont növelni tudta látogatói számát és a vendégéjszakák száma is meredeken emelkedett – közölte a brand kialakításához vezető tervek bemutatásakor Aros János polgármester.

Mint hozzátette, a tavalyi adatok szerint több mint 600 ezer turista járt Patakon, a vendégéjszakák száma pedig a 100 ezret közelítette a múlt esztendőben. Ahhoz, hogy Patak megőrizze, vagy akár javítsa is pozícióit, emelni kell a tétet. Most azon dolgoznak a szakemberek, hogy Sárospatak neve jóval többet jelentsen egy szép és szimpatikus zempléni városnál, hanem márkanévként mindenki számára egy jól beazonosítható értékkört is közvetítsen – fűzte hozzá a polgármester.

Ehhez olyan partnereket kerestek, akik képesek átlépni azokat a régóta berögződött korlátokat, amely a város nevezetességeihez kötődnek leginkább, helyette – vagy inkább mellette – egy újfajta, fiatalos szemléletet kínáljanak a vendégeknek. Aros János beszélt arról is, hogy Patak lassan eléri turisztikai befogadóképességének határait. Emiatt a település minden szereplőjére szükségük van annak érdekében, hogy a vendégek ne csalódottan távozzanak, hanem magas színvonalon megkapják azt, amit az idegenforgalmi szolgáltatók előzetesen kínálnak számukra. Az arculatépítéshez egy nyertes pályázat adta meg a lehetőséget.

Hét terület

A brandépítés lépéseinek kidolgozásával, előkészítésével egy sárospataki érdekeltségű céget bízott meg az önkormányzat, amelynek vezetője dolgozott a fővárosban, csapatával együtt számos cég arculatának kialakításában vett részt, volt a miskolci DVTK-nak marketing igazgatója is. Az ügyvezető úgy véli, munkájuk szempontjából pont az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy Sárospatak annyi értékkel rendelkezik, amit nem könnyű egy márkanévben összefoglalni, egységesen kommunikálni. Körmöndi Zoltán a Pure Design Team marketingügynökség ügyvezetője az arculatterv bemutatásakor elmondta, hogy koncepciójuk alapján Sárospatak Zemplén szívében helyezkedik el, ahonnan csillagtúra szerűen különböző látnivalókat, programokat látogathassanak meg a vendégek. Ennek szellemében a webes felületeken a helymeghatározáshoz használt, úgynevezett Location Pin-ek, ikonok alkotják azt a sokszínű virágot, amelyek a hét legfontosabb értéket, turisztikai területet foglalják magukba jelképesen és egyben jelenleg a kezdeményezés logója, jelképe is. Ezek a varázslatos természet, a mesélő történelem, a Zemplén ízei, a regeneráló gyógyvíz, a felhőtlen kalandok, a tökéletes kikapcsolódás és a szellemi felüdülés.

Körmöndi Zoltán kiemelte: a város különböző szereplőivel együttműködve szeretnék a terveket tartalommal megtölteni, így a brandépítés valójában kiváló közösségépítő szerepet is betölthet Patak életében.

(A borítóképen: Körmöndi Zoltán (balra) átadja a brandépítés első termékét, a Brand bookot Aros Jánosnak)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában