Helyi közélet

2009.04.30. 07:32

Zöld Nyíl: már késő közösködni

<p>Miskolc - A korm&#225;ny, &#250;gy t&#369;nik, napokon<br /> bel&#252;l seg&#237;ts&#233;get ny&#250;jt az<br /> &#225;rfolyam k&#252;l&#246;nbs&#233;g miatt bajba<br /> ker&#252;lt k&#246;zleked&#233;si<br /> nagyberuh&#225;z&#225;soknak: Debrecennek, Szegednek,<br /> Miskolcnak.</p>

Oravecz Péter, a Nemzeti

Fejlesztési Ügynökség

(NFÜ) szóvivője azt

nyilatkozta portálunknak: a

módosított eljárás, illetve

a kompenzációk

megállapítása a kormány

döntésétől függően

akár már májusban elindulhat. Az

új közbeszerzéseket –

folytatta – már a megemelt

támogatási összeg, vagy az

arra szóló támogatói

nyilatkozat birtokában

írhatják  ki. Annak sincs

akadálya, hogy – jellemzően import

beszerzések esetén – a projektgazda

az ajánlattételi

felhívásban euroban kérjen

ajánlatokat – mondta. Azt azonban

kiemelte: a kompenzáció nem terjed ki a

projekt költségeinek egyéb

okokból bekövetkező

megemelkedésének

ellensúlyozására.

Egyedül megy

csak?

Megoldás lenne, ha a városok

közösen írnának ki

pályázatot a járművek

beszerzésére? (Botka

László, Szeged

polgármestere ugyanis azt nyilatkozta az

országos napilapnak: egy éve javasolta a

közös tendert Debrecennek és

Miskolcnak, de ez a kérése

süket fülekre talált. – a

szerk.) Káli Sándor

polgármester szerint a közös tender

elméletben jól hangzik, de a gyakorlatban

nem, mert három teljesen

különböző projektről

van szó. A

különbözőség az

elérendő célokra, a

beruházási nagyságrendekre, a

szakmai teljesítményre és a

műszaki tartalomra egyaránt vonatkozik

– magyarázta. Példaként

említette Szegedet, ahol olyan villamos

projektet kell megvalósítania, amibe

integrálják a

trolibusz-közlekedést is.

Hozzátette: a megépítendő

villamospályák műszaki

tartalma is városonként

eltérő, sőt a mai kor

követelményeinek megfelelően

még egy-egy megépítendő

szakaszon belül is.

A közös tenderről az

NFÜ-nek is hasonló a

véleménye: az ötlet alapvetően

jó, véleményünk szerint sem

az NFÜ, sem Brüsszel nem

támasztana kifogásokat ez ellen. Hiszen

– mondta a szóvivő – ezzel

akár alacsonyabb árakat, kedvezőbb

finanszírozási lehetőségeket

is lehetne kapni a

beszállítóktól. Azonban ezt

a tervezést a projekt elején

kellett volna elkezdeni – vélekedett a

szóvivő. Mivel a helyi

sajátosságok igen eltérőek,

így most már nem lehet hasonló

(vagy inkább azonos) kaliberű

eszközöket beszerezni – tette

hozzá.

Kapcsolódó cikkek:

kormány nélkül

városvezetés a kormányhoz

akció Miskolcon

  • Rábólintottak a

  • villamos projektre

  • Rossz a pálya, lassul a

  • villamos Miskolcon 

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában