Kövér gázzal…

Akt.:
A 2008-as gazdasági válság finoman szólva nem tett jót az új autók piacának, hiszen a nagy nemzetközi krach az elsők között hibernálta a gépjármű-márkakereskedelmet. Aki a devizahiteles autójába „szorult bele”, annak az elmúlt években kisebb gondja is nagyobb volt annál, mint, hogy kocsicserére gondoljon, de akit „nem vágtak kupán” a fénysebességgel elszálló árfolyamok, az is belát(hat)ta, hogy valójában semmi sem indokolja a családi négykerekű háromévenkénti cseréjét. Petneházi Attila írása.

A válság még véget sem ért, amikor (az elmúlt egy-két évben) a márkakereskedők némi mocorgásra lettek figyelmesek a szalonok környékén. A potenciális érdeklődőkkel beszélgetve kiderült, hogy akkoriban leginkább olyan szülők vagy nagyszülők nyitották rájuk az ajtót, akiknek végképp elegük lett abból, hogy lassan már ők fizetnek kamatot a banknak a betétjük után, ezért az összekuporgatott millióikból inkább meglepték a gyereküket vagy az unokájukat egy új kocsival.

A magánvásárlók száma azóta is örvendetes módon nő; igaz, hogy ezek a vevők már nem feltétlenül azok, akik tíz éve beülhettek életük első új, devizahiteles autójába. Akik ugyanis egyszer már megégették magukat a devizahitellel, azoknak akkor sem kell megint kölcsön, ha szinte utánuk dobják. Csakhogy a gyerekeik korosztályát (akik a válság kitörése óta cseperedetek felnőtté) már nem nyomasztja a „bedőlés” gondolata, ezért aztán a járműhitelezés is újra realitássá vált.

– Petneházi Attila –



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter






hirdet�s