Halló, miért süket a telefon?

Miskolc – A szülők nem tudnak időpontot kérni a nevelési tanácsadóban, mert némák a vonalak.

Nem lehet telefonálni a Miskolci Nevelési, Logopédia és Pályaválasztási Tanácsadó Intézetbe, mert nem működnek a vezetékes vonalak, panaszolják olvasóink. Pedig az intézményben a jövő héten indulna a munka, kezdenék a vizsgálatokat és a foglalkozásokat. Az intézmény dolgozói úgy tudják, már két hónapja nincs kifizetve a telefonszámla, ezért némák a vonalak, így pedig a szülők nem tudnak időpontot kérni, nem tudják a különböző csoportokba beíratni gyermeküket.

Elsőként a tanácsadó fenntartójánál, a Miskolci Tankerületnél érdeklődtünk, ahol Ragályiné Hajdú Zsuzsanna tankerületi igazgató lapunknak elmondta: a problémát jelezte neki a nevelési tanácsadó, ő pedig továbbította az észrevételt a Miskolci Közintézmény-működtető Központnak. A telefonszámlákat ugyanis a működtető és nem a fenntartó fizeti. Feltettük tehát a közintézmény-működtetőnél is a kérdést: miért némák a telefonok? Koszticza Kornél, az intézmény igazgatója jelezte: ő nem tud arról, hogy baj lenne a telefonnal. Az MKMK az összes intézmény vezetékes telefonszámláját kifizeti. Amennyiben valamelyik vonal nem működik jelezni kell a diszpécsernek, mint általában a műszaki problémákat.

Ki fizeti?

Mint arról korábban is írtunk, január 1-jétől, amikor a közoktatási intézmények a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) fenntartásába kerültek, van akinek nem mindig egyértelmű, hogy melyik számlát ki fizeti. A nagyobb településeken ugyanis a gimnáziumok és általános iskolák működtetője az önkormányzat. Így az a furcsa helyzet állt elő, hogy ezeknek az iskoláknak más a fenntartójuk és más a működtetőjük. A telefonszámlával kapcsolatban sem egyszerű a helyzet. Az alapdíjat és a forgalmi díjat is az intézmény-működtető fizeti, de ez utóbbit kiszámlázza a Klik-nek, tehát ezt a pénzt visszakapják. Koszticza Kornél hangsúlyozta: ők csak a vezetékes telefonszámlát állják, a mobilflottákat nem.

ÉM-HE