Háborút kell nyerni, nem csatát

Háborút kell nyerni, nem csatát
Miskolc – Pilótaként először lehet magyar bajnok a miskolci Kazár Miklós és navigátora Ferencz Ramón.

Három esztendő leforgása alatt csúcsra érhet Kazár Miklós. A miskolci ralis pilótaként 2009-ben ült be először a versenyautóba. Nem volt olyan rég, most mégis arról szól a fáma, hogy pályafutása legnagyobb sikerét értheti el. Navigátorként Spitzmüller Csaba oldalán volt már magyar bajnok, ám most az ő kormányzásával érhet föl a csúcsra. A Maximmun Racing Team párosának ehhez a jelenlegi 14 pontos előnyét kell beosztania. Mint ismert: a kassai futamgyőzelem után minimális különbséggel vezették a pontversenyt, ezután pedig a fehér asztal mellett született döntés változtatott az álláson. Kazárék aradi kizárását visszavonták, de 5 perc büntetést kaptak, így a hatodik helyre sorolták őket. Ezért hat pontot kaptak, valamint az utolsó szakasz megnyeréséért járó további öt egységet is bejegyezhették maguknak. Komlóra úgy utazhatott el a csapat, hogy 14 pontos előnnyel várják a szezonzárót.

A munkára koncentrálnak

– Nem fellebbeztünk a felállított bizottság döntése ellen. Levontuk a következtetéseket, tanultunk belőle, lezártnak tekintjük az ügyet. Csak és kizárólag a munkára szeretnénk koncentrálni, mert nagyon fontos verseny előtt állunk – fogalmazott Kazár Miklós. – Tizennégy pont előnnyel várjuk a komlói szezonzárót, amit mindenképpen szeretnénk beosztani. Ebben a helyzetben nem a csatát, hanem a háborút kell megnyernünk, vagyis nem a futamgyőzelem a legfontosabb, sokkal inkább az abszolút bajnoki cím megszerzése. Az utóbbi időben kicsit megtépázódott a hazai ralisport megítélése, ettől függetlenül továbbra is komoly rangot jelent ebben a sorozatban a legjobbnak lenni. Ez még ilyen formában sem nekem, sem Ramónnak nem adatott meg, ezért mindent meg fogunk tenni, hogy felérjünk a csúcsra.
Komlóval kapcsolatban jó emlékei vannak Kazár Miklósnak. Első komolyabb sikerét ugyanis a baranyai városban érte el, amikor 2009-ben – általános meglepetésre – a második helyen zárt. Az előttünk álló hétvégén nagyjából ugyanazokon a pályákon zajlik a küzdelem, ebből a szempontból túl sok újdonságra nem kell számítani.
– Szép emlék még most is ez a komlói ezüst, ezzel most is kiegyeznék – folytatta Kazár Miklós. – A lehető legkomolyabban vettük a felkészülést. Fizikálisan, mentálisan és technikai oldalról is maximálisan odatettük magunkat, nagyon remélem, hogy ennek meg is lesz az eredménye. Óriási pozitívum az idén megszerzett komoly versenytapasztalatunk, hiszen valamennyi bajnoki futamot be tudtuk fejezni. Murván és aszfalton egyaránt sokat fejlődtünk, amit az elmúlt hónapok eredményei is bizonyítanak. Az autó beállításaival sem lehet probléma, kellő önbizalommal vághatunk neki a mindent eldöntő hétvégének.

Bizakodó navigátor

Ferencz Ramón is optimistán várja a komlói száguldást.
– Nincs semmilyen mellékgondolatom, nagyon oda kell figyelni az elejétől a végéig, és akkor nem lehet probléma – tette hozzá Kazár Miklós navigátora. – Rengeteget mentem már ezeken a gyorsokon, ebből a szempontból nem érhet bennünket meglepetés. Taktikázni elég nehéz, mert mindenki versenyezni érkezik Komlóra. Ugyanolyan gyorsan és pontosan kell autóznunk, mint tettük eddig. A csapatnál jó a hangulat, bizakodóak vagyunk, rajtunk nem fog múlni az abszolút bajnoki cím.

A Baranya Kupa programja

November 20. (szombat):
Prológ, 15.00
Gyorsasági szakaszok
GY1 – Camping – Árpádtető 17.03 (az első autó rajtja)
GY2 – Camping – Árpádtető 18.31
November 21. (vasárnap):
GY3 – Áprádtető – Abaliget 6:38
GY4 – Nyárásvölgy – Hetvehely 7:16
GY5 – Vasas – Zobákpuszta 8.34
GY6 – Árpádtető – Abaliget 10.15
GY7 – Nyárásvölgy – Hetvehely 10.53
GY8 – Vasas – Zobákpuszta 12.11
GY9 – Árpádtető – Abaliget 13.52
GY10 – Nyárásvölgy – Hetvehely 14.30
GY11 – Vasas – Zobákpuszta 15.48
Célceremónia, 18.00
Az ORB és a Historic mezőnye után közvetlenül a Rallye2-es mezőny foglalja el a versenypályát.

Az Országos Rali Bajnokság állása

1. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 82 pont
2. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 68
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 66
4. Bútor Róbert, Tóth Imre (Mitsubishi Lancer EVO X.) 42
5. Matics Mihály, Viczena Gábor (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 38
6. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 32

-ME-








hirdet�s