Ha kicsinál a stressz: 7 meglepő tünet és az ellenük bevethető diéták

Ha kicsinál a stressz: 7 meglepő tünet és az ellenük bevethető diéták
© Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Tartósan stresszes életvitel esetén talpunktól a fejünk búbjáig a legkülönbözőbb tüneteket produkálhatjuk. Van olyan, amelynek nem is tulajdonítunk nagy jelentőséget, holott a szervezetünk egyik legnyilvánvalóbb segélykiáltása.

Stresszes időszakok során a nyomelemek és vitaminok gyorsabban eltűnnek szervezetünkből, mivel nagyobb terhelés esetén testünk gyorsabb és erőteljesebb intenzitással égeti az energiát, fokozódik az agyműködés és az immunrendszerünk is leterheltebb. Összegyűjtöttük az ilyenkor előforduló 7 legmeglepőbb tünetet, s a következők során azt is eláruljuk, milyen tápanyagok pótlásával és diéták bevetésével tudjuk kiküszöbölni a problémát.

1. Repedések a száj szélén: a B6-vitamin hiánya

Ezt együk: répa, csirkehús, tojás, hal, körte, spenót, napraforgó mag, dió, avokádó, banán, bab, brokkoli, barna rizs, teljes kiőrlésű gabonafélék, káposzta, kukorica, krumpli.

2. Fogcsikorgatás: a B5-vitamin hiánya

Ezt együk: marhahús, tojás, friss zöldségek, vese, hüvelyesek, máj, gomba, diófélék, tengeri halak, rozsliszt.

3. Fehér foltok a körmökön: a cink hiánya

Ezt együk: hal, hús, napraforgómag, tökmag, fenyőmag, dió, osztriga, avagy kagyló, rák, rozsliszt, cheddar sajt.

Illusztráció
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Mit csinál az átlag ember egy fárasztó, stresszes munkanap után? Csalfa éhségérzeténél fogva felzabálja a hűtőt, netán üveges tekintettel fekszik a kanapén, esetleg legurít egy kis alkoholt. Nem a legegészségesebb módszerek, ezt be kell látnunk. Felkínálunk néhány al...

4. Váltakozó székrekedés és hasmenés: a magnézium hiánya

Ezt együk: hajdina, dió, szójabab, sötétzöld zöldségek, sárgarépa, borsó, édesburgonya, napraforgó- és szezámmag, lencse, avokádó, karfiol, hal, húsfélék.

5. Vérző íny: a C-vitamin hiánya

Ezt együk: bogyós gyümölcsök, citrusfélék, zöld színű zöldségek, spárga, avokádó, brokkoli, kelbimbó, sárgadinnye, káposzta, mangó, hagyma, papaya, zöldborsó, ananász, retek, spenót, eper, paradicsom és vízitorma.

6. Kemény pattanások a karokon és a combok felső részén: az E-vitamin hiánya

Ezt együk: hidegen sajtolt növényi olajok, sötétzöld leveles zöldségek, hüvelyesek, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, barna rizs, tojás, tengeri moszat, tej, zabpehely, belsőség, szójabab, édesburgonya és vízitorma.

Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Valljuk be őszintén, mindent megteszünk annak érdekében, hogy szervezetünk lépést tudjon tartani rohanó életmódunkkal? Csak döntjük magunkba a kávét, és várjuk a csodát. Pedig nagyobb megerőltetés nélkül, néhány apró trükk bevetésével sokkal könnyebben megőrizhetjük ...

7. Gyakori torok- és mellkasi bántalmak: az A-vitamin hiánya

Ezt együk: máj, halmájolaj, valamint zöld-, vörös-, narancs- és sárga színű gyümölcsök, illetve zöldségek. Jelentős mennyiségben tartalmaz A-vitamint még: a kajszibarack, a spárga, a brokkoli, a sárgadinnye, a sárgarépa, a papaya, az őszibarack, a sütőtök, a pirospaprika, a spenót, és a torma.

– Daily Mail –








hirdet�s