Ha egyedül uralod a gépet…

Radácsi Norbert
Radácsi Norbert
Debrecen – Hogyan lesz egy utolsó éves fizikushallgatóból vadászpilóta növendék? Radácsi Norberttel egy belvárosi kávézó teraszán beszélgettünk álmokról, jelenről, jövőről.

Mint meséli, a Debreceni Egyetemen kifüggesztett felhívással kezdődött minden: „Jelentkezz pilótának!” És Norbi jelentkezett. Számos egészségügyi vizsgálaton, több ezer kérdésből álló pszichológiai teszten keresztül vezetett odáig az út, hogy megkaphatta az igazolást, miszerint egészségügyileg alkalmas vadászpilótának.


NFTC
NFTC: a NATO vadászpilóta-képzés rövidítése

A „NATO Flying training in Canada” elnevezésű programba magyar fiatalok is bekapcsolódhatnak, így akár te is lehetsz vadászpilóta.

Nem kell hozzá katonai előképzettség

A jelentkezés feltétele, hogy még ne legyél 26 éves, jól forogjon a nyelved angolul, és főiskola/egyetem utolsó előtti évfolyamát végezd, vagy már lapuljon a zsebedben a diploma.

Információ: www.nftc.hu

Több, mint ezer jelentkezőből csupán 12 felelt meg a szigorú orvosi vizsgán, amit komplex felvételi vizsga (angol írásbeli teszt, fizikai erőnlét, személyes elbeszélgetés) követett. Nyolcan maradtak.

A legjobb döntés volt

Az NFTC képzés két fő szakaszból áll: az első Szolnokon zajlik, a második pedig Kanadában – bár csak a legjobbak kerülhetnek be, a kiképzés után a Magyar Honvédség Gripen vadászrepülőgépein teljesítenek majd szolgálatot.

– Tavaly augusztusban kezdődött a kiképzés első szakasza, ami átállást jelentett a civil életből a katonaéletbe: megismerni a szabályokat, elsajátítani a fegyelmet. Majd egy kéthetes ejtőernyős kiképzés következett Szolnokon.


NÉVJEGY

Radácsi Norbert

foglalkozása: vadászpilóta növendék
rendfokozata: hadnagy
kora: 25 év

családi állapot: nőtlen, kapcsolatban
kedvetelés: airsoft, fotózás, autókázás, kirándulás a barátnőjével

Az egyik legnehezebb feladat volt kilépni a helikopterből a saját magunk által hajtogatott ernyővel. A legizgalmasabb dolog, hogy egyedül repülhettem, melyet elméleti felkészítés és gyakorlati repülés (oktatóval) előzött meg. Profi szakemberek tanítanak, akik emberileg és szakmailag is a legjobbat nyújtják. Tudod, milyen fantasztikus érzés, amikor egyedül uralod a gépet? – teszi fel a (költői) kérdést Norbi, akit egy JAK–52-es motoros kiképző repülőgép vár.

Reggel héttől késő délutánig tart a kiképzés, és csak azután jut idő a „civil” életre. Nem tagadja, nagyon élvezi a helyzetét, élete legjobb döntésének tartja, hogy vadászpilótának jelentkezett, büszke rá a család és a barátok. Persze engem az is érdekel, van-e a fejében A és B verzió, hiszen Kanadába a legjobbak utazhatnak… Hamarosan kiderül, de mint mondja, a jelenre koncentrál és B verzión nem gondolkozik. Sok szerencsét!








hirdet�s